close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Remvloeistof vervangen

Bouwjaar: 1999

Ik ben van plan m'n remvloeistof te vervangen.
Het blijk dat de astra ook hydraulische koppelling bezit.
Hoe kan ik nu het best te werk gaan?
Hoe weet je zeker dat alle remolie wordt afgetapt ?
En waar moet ik nog op letten ?

Gr.
Kees

p.s. het is een station met een x20xev 2.0L 16V benz.

Geplaatst door

kees janse6227 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heel veel rijd voor nemen en niet overhasten dat is het belangrijkste.

omstebeurten bij ieder wiel de ontluchtingsnippels los draaien met een doorzichtig slangetje er op in een potje laten lopen.

het rezovaar vol houdne met nieuwe olie en als de olie die bij het wiel er uit komt netjes schoon is ga je naa het volgende wiel en niet vergeten het nippel dicht te draaien.

zo doe je ze allemaal en als je dat heb gedaan met een tweede persoon er bij alles ontluchten en dan ben je klaar.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Hallo Martijn,

Hartelijk dank voor je reactie maar ik begrijp nog steeds niet en misschien kan jij dat uitleggen hoe dat nu zit met de hydraulische kopppelling.

Kan je mij vertellen waarom er ook remolie naar de koppelling gaat en hoe weet je zeker dat alle 'oude' remolie verwijderd is voordat je er nieuwe in doet.

Gr. Kees

nou kees je weet dat de oude olie er uit is omdat de olie die uit de nippels komt hellemaal schoon is (dat verschil zie je goed nieuwe olie is licht geel en oude is donker geel)op de kopeling zal ook een ontluchtings nippel zitten waar mee je het zelfde doet als met de wiellen zo als ik hier boven uit legde.

gr tijne
ps: als je het nog niet hellemaal snapt maakt niks uit dan leg ik het nog is uit je kan ook morgen naar de meeting komen bij utrecht dan kunnen we het laten zien hoe je het moet doen dan moet je me maar een prive mailtje sturen info@tijnessite.nl

tijne 0

19 jaar

Hallo Martijn,

Hartelijk dank voor je extra uitleg. Ik zou graag komen naar deze meeting maar helaas moet ik werken, misschien een volgende keer.
Ik heb nog wel een vraag, het is toch de bedoeling dat je eerst de oude remvloeistof helemaal aftapt alvorens je de nieuwe remvloeistof in het reservoir doet om vermenging te voorkomen ?

Kan je misschien ook nog vertellen waarom er remvloeistof naar de koppelling gaat?

Gr. Kees.

om te beginnen kan ik je niet bevestigen of er remvloeistof naar de koppeling gaat maar het zou goed kunnen en dat is er dan voor dat je niet veel kracht hoef te zetten om hem in te trapen en dan is het rem olie omdat die goed is bestant tegen hove themparaturen.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Ik denk toch haast dat deze cilinder van de koppeling een appart reservoir heeft of niet? Zit deze dan ook aangesloten op het reservoir van de remmen? De remvloeistof gaat naar de koppeling om de cilinder te bedienen van de koppeling om deze te bedienen dat is niet zo moeilijk dacht ik om te begrijpen.
De oude vloeistof hoef je niet eerst af te tappen, zal ook niet zo makkelijk gaan. Draai een voor een de ontluchtingsnippels open en pomp maar met het rempedaal, dan komt de nieuwe olie ervan zelf in, wel bijvullen blijven. Voor de koppeling uiteraard op de koppelingspedaal pompen.

wil12012 0

19 jaar

De koppeling word door dezelfde remolie gevoed als in je remsysteem, zlfde tankje, mat daarin een sub reservoir voor de koppeling.

Deze olie dient ook ververst te worden als het remsysteem ververst wordt.

Bij veel japanse merken, en in de vrachtwagens wordt inderdaad een los tankje gebruikt voor de koppeling.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.