Opel Corsa 2.0: schokdempers, en remmerij

Bouwjaar: 1993

Hallo, was ik na lange tijd weer (gelukkig komt het niet meer zo vaak voor)
Ik heb 2 vraagjes, ik ben in bezit van een Corsa A, met een 2.0 seh motor,

De remmen zijn onder handen genomen, nl. geboorde/gevent schijven van een 16V kadett, plus gereviseerde klauwen, met greenstuff blokken, als je een beetje vaart hebt moet je vrij hard op het pedaal drukken om een flinke remvertraging te krijgen, lijkt mij dat dit door de rembekrachtiger komt, kan die van een kadett niet in een corsa gebouwd worden, of past dat niet? (want zie vaak een abs gedeelte op de bekrachtigers van de kadettjes zitten)


En hij is aardig verlaagd en stug geveerd, op zich niks mis mee, maar achter is hij net te laag, want bij drempels raken de achterwielen de wielkasten wel eens (randen zijn al weggeslepen). Hoe kan ik dit nu het beste oplossen, wat gebeurd er als ik bijv alleen de veren door orginele vervang? Blijft de stugheid er nog?
En wat gebeurd er als ik alleen de schokdempers door orginele vervang?

Jaydeem15209

Geplaatst door Jaydeem15209 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

mhbruijn (0), 19 jaar geleden

Tussen de achterveren zou ik blokjes doen (systeem Gophren), waardoor de veren minder kunnen inveren. Deze zijn bij vrijwel alle automateriaalzaken te koop.

Hans4040 (190) PRO, 19 jaar geleden

Remmen goed ontlucht?
Blokken en schijven op elkaar laten inslijten?
In het begin niet te hard remmen.
(duurt ongeveer 500 KM. )

Jaydeem15209 (0), 19 jaar geleden

o ja dat is op zich nog wel een goed idee, dit zijn toch gewoon kunstof blokjes die je tussen de veren vastzet met trekbandjes? Dit is zelf ook nog te fabriceren.

En de remmen zijn goed onlucht (heb ook geen lange pedaal uitslag), En de schijven en blokken zitten er al 2 jaar op, dus dat is wel ingeremd haha.
Het is niet super erg dat je wat harder moet drukken, maar ik dacht misschien kan het wel zo licht gaan als bij moderne auto's :)

mhbruijn (0), 19 jaar geleden

Zijn inderdaad rubberblokjes die je met trekbandjes vastzet tussen de veren. Het onderste trekbandje helemaal strak aantrekken zodat het blokje strak op de veer blijft zitten en de bovenste los, zodat de hele veer kan uitveren. Klusje van niets!

Succes!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.