Opel Corsa: Schokken/Stoten

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: c14SE

Hallo,

Motorcode C14SE

Nou me wagen optisch weer zo goed als af is (voorlopig) gaan we weer verder met het motorisch mankementje wat ik al had.

Het is dus zo dat als ik gas geef dus gewoon normaal doortrek of snel dat je dan schokjes ertussen door voelt als de toeren oplopen.
En ook het schakelen kan niet zonder een schokje, als ik zeg maar van ze 2 naar ze 3 schakel en dan me koppeling los laat gaat dit altijd met een schok, mss dat het hoort omdat het een auto van 93 is, gaat om een Corsa B.

wat ik vervangen heb:

Bougies
lambda sensor
bougiekabels
gaskleppenhuis geheel schoongemaakt

Ben al bij de opel dealer geweest daar gaf hij aan dat de lambda niet goed was dus deze was vervangen maar mocht niet baten, voor de rest geen foutmeldingen.

Nu wil ik het dus weer wat verder gaan zoeken

zoals benzine filter of de injectoren ik heb GEEN LMM of EGR

Weet iemand waar ik het dan nog kan zoeken ? want dat schokken als ik gas geef hoort zeker weten niet.

CorsaB1.4I

Geplaatst door CorsaB1.4I (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

EGR: Vacuum geregeld, zit tussen inlaat en kleppendeksel.

Afdoppen dmv stalen plaatje tussen de voet en EGR klep.


Bougie kabels nog goed dan??

Slangetje naar MAPsensor niet gescheurd (map sensor hangt aan schutbord, er loopt een slangetje van inlaat naar deze map sensor). deze wil nog wel eens uit drogen

Motor temp. zender (blauwe stekker).

Willem

CorsaB1.4I (0), 16 jaar geleden

Ik heb geen EGR en de bougie kabels zijn vervangen (staat in me eerdere post al aangegeven) :)

Ik zal de map sensor wel is nakijken dan en de temp sensor, maar waaraan kan ik zie ndat de temp zender kapot is en waar zit deze nou ongeveer.

Ik heb een foto erbij gedaan van mijn motor, dus als je voor mij deze even wilt herplaatsen met een pijltje erbij waar de map en temp sensor zit.

[url=http://img292.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img292.imageshack.us/img292/3357/...[/img][/url]

Alvast bedankt.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]

ROOD = MAP sensor
GEEL = slang MAP sensor
BLAUW = ongeveer aangewezen plaats temp sensor

Willem

bvdkruijt (0), 16 jaar geleden

Goedemorgen,

Mogelijk is de draadverbinding tussen je TPS (Throttle position sensor) en je draadboom slecht/onderbroken.
De TPS zit mechanisch aangesloten op je gasklep en registreert de stand van de gasklep.
Dit probleem schijnt wel eens voor te komen bij dit type motoren, het beste is om de draden gewoon even ohms door te meten.
Als een van de draden slecht doormeet dan is het het beste om de stekker die er tussen zit te verwijderen (overbruggen)
Bij mijn eigen auto heb ik de draden ook doorverbonden en ik heb geen problemen meer.

Hopelijk is dit ook bij jou het probleem.

Gr Bastiaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.