Vandaag de EGR afgedopt door het vacuumslangetje dicht te maken. Daarnaast het inlaatspruitstuk schoongemaakt. Wat was die smerig na 200k, de hele boel was dichtgekoekt. Na wat proefkilometers ging de motor in noodloop. Is dit
a: door het afgedichte vacuumslangetje en kan ik beter een rvs plaatje bij de EGR ingang stoppen.
b: restjes koeksel wat nu de motor in komt en wat na een flinke rit wel verdwenen zal zijn. Kan ik daar wat aan doen door bv:
een plantenspuit gevuld met verse "diesel verstuiver reiniger" , 2 man en een losse inlaatslang.
1 man start de auto en laat hem stationair lopen op 2000 rpm. man 2 spuit heel rustig de pure verstuiverreiniger in het inlaatspruitstuk.
voorzichtig en niet teveel ineens want anders gaat de diesel lopen op pure reiniger en dat wil je niet horen.. pingelen bij een diesel vreselijk..
kan overigens weinig kwaad want een diesel kan nogal wat hebben.
spuit het hele flesje op in het inlaattraject .. dat is de enige manier om de teer te doen oplossen en om de zooi uit je motor te krijgen. een andere manier dan alles nieuw monteren is er niet.. je krijgt het er nog niet eens af met je vinger want het is keihard.
bovenstaand uit een ander forum gehaald.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt omdat de egr is fgesloten. it gaat ook gebeuren als je de egr afsluit. als het een diesel is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar