Wat is het probleem als de motor goed aanslaat wanneer hij koud staat, en moeilijker (2tal seconden later) aanslaat als de motor warm staat ...
Verder heb ik ook nog een vraagje ivm. een connector die je onder de passagierszetel terug vindt ... ik heb de indruk dat je hier iets op kan aansluiten, is dat voor zetelverwarming, of wat anders ?
Er zit een originele airco in (van bij de fabrikage gemonteerd), ik heb echter de indruk dat die niet zo hard koelt ... deze blaast wel frisse lucht, maar persoonlijk vind ik het niet echt koud aanvoelen, met als gevolg, dat ik de blazer op 3 of 4 moeten zetten en dan nog een paar minuten moet wachten vooraleer het een beetje koeler begint te worden ...
In verband met de cruise control, op dit type zal je ook wel niet een cruise control kunnen inbouwen door een hendel te vervangen zeker ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog even het volgende: als de airco voorzien is van te weinig koudemiddel nu, kan dit als oorzaak hebben dat de slang die vanaf de aircopomp naar de condensor gaat lek is bij de bevestiging op het subframe. Dit komt heel veel voor bij deze auto's. De huidige nieuwe slangen zijn aangepast. De lekkage is dan ook meestal te zien doordat de slang bij de bevestiging vettig is. Ook lekken ze nog al eens onder de aluminium hitteafscherming die om de slang zit ter hoogte van de koppeling aan het metalen gedeelte. Laten vervangen is de enige optie.
op je eerste vraag zou ik me niet te druk maken...kan geen kwaad. menig diesel doet het zo.
wat de connector betreft onder de stoel: zijairbag en gordelspanner bedrading. in sommige auto´s ook nog zetelverwarming, maar dat is zeldzaam dat deze bedrading er af fabriek al inligt.
als ik je was zou ik de vulling eens laten controleren van het airco systeem bij een stek erkend bedrijf.
en nee, hier kan je niet even een cruise schakelaar op plaatsen en klaar is klara. bij deze motor moet er een hele cruisecontol set worden ingebouwd.
Tja, misschien niet zo erg, dat hij niet zo goed start als hij warm staat, maar als hij het eerst niet had, en nu wel, zou ik het toch graag in orde zien > we zullen het eens laten nakijken bij de eerstvolgende servicebeurt !
Wat die airco betreft ... deze is helemaal gevuld, en alle leidingen en dergelijke waren toen vervangen ... maar ik zal het eventueel eens laten controleren ... weet ik direkt of ze me bedrogen hebben of niet ... dit hebben ze immers gedaan in de garage waar ik hem 2de hands gekocht had !
21 jaar
deze oplossing geld niet voor de 17 diesel. deze compressor zit boven op de motor gemonteerd, en de slangen zitten zeker niet op het subframe bevestigd. deze slangen waar jij het over hebt betreft alleen een slechte serie op de 16 en 18 benzine motoren.
Vanmorgen naar de garage geweest ... wou zelfs niet meer starten ... conclusie ... batterij vervangen > opgelost !
Heb de temperatuur van de airco laten nameten, en die blijkt rond de 5 graden celsius te hangen, dus dat zou ok moeten zijn !
Is dit een goede temperatuur ... of is het normaal nog kouder ? Want de ene airco blijkt de andere al niet te zijn ?
Inderdaad, de airco is hier aan de bovenkant vooraan de motorblok gemonteerd ... hiervoor zijn ook geboorde gaten voorzien op het motorblok zelf ...
21 jaar
5 graden is op zich niet verkeerd. overigens is de uitstroom temperatuur wel afhankelijk van de buitentemperatuur/manier van meten. op zich lijkt me dit goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar