auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Slaat niet meer aan bij starten

Bouwjaar: 1992

Betreft 1,4 motor. Bougies geven geen Vonk. Hoe kan ik constateren welk onderdeel defect is. Opde bobine komt 12 V als het contact ingeschakeld wordt. Als ik de bobinekabel dicht bij ijzer houd krijg ik één vonk bij het contact aanzetten. Hoe kan ik de diverse onderdelen meten ? Het probleem is ontstaan na wisseling van de dynamo.

Geplaatst door

krieken (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougies / bougie kabels / verdeelkap nog goed??

Ik vermoed het ontstekings moduul.

Deze zit onder de bobine

Willem12089 0
badge

19 jaar

Als ik de bobinekabel dicht bij het ijzer houd tijdens het starten vonkt er niets, behalve één vonkje bij het aanzetten van het contact.

Is aan de onstekingsmodule wat te meten. En zou het motormanagment ook een oorzaak kunnen zijn. Tevens zit er onder de dynamo een sensor die ook voor de onsteking gebruikt wordt. Is die te meten?

krieken 0

19 jaar

over wat voor motor praten we? c14nz of c14se?

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Inpulsgever(hall) kapot.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

bobine kabel klopt dat daar maar 1 vonk vanaf komt.

Willem12089 0
badge

19 jaar

Het is een C14nz. en van de bobinekabel komt inderdaad maar een vonk op het moment dat het contact aangezet wordt en er 12 volt op een van de draden die naar de bobine loopt komt te staan.
De impulsgever, bedoel je daar de BDP-sensor mee of de Hall... in de verdelerskap. En hoe zijn deze te meten Over de hall.. heb ik wat meer gelezen bij een ander vraagsteller. Stekker er af meten tussen de twee buitenste contacten, hier moet 5 of 12 v op staan en op de middelste 5 of 12 volt t.o.v. massa. Als dit goed is stekker er op, auto in versnelling vooruitduwen en kijken of op het middelste contact op gegeven moment de spanning weg valt. klopt dit verhaal ?

krieken 0

19 jaar

---------------------------------------------------------------
Met de inpulsgever bedoel ik de hallgever.
Dat signaal kan je nabootsen door de middelste aansluiting in de stekker aan te tippen met een spanningzoeker verbonden met plus of min.
Daarbij moet dan wel het contact aan staan,is er met aantippen wel een vonk dan is de hallgever stuk.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Probleem is over. Ik heb de hallgever gedemonteerd en weer gemonteerd en hij starte weer als van ouds. Wat het nu werkelijk geweest is weet ik niet, en zeker niet of het terug komt. Heeft daar iemand ervaring mee. In ieder geval bedankt voor het mee denken aan alle responsgevers.

krieken 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.