Beste mensen, Ik heb een startprobleem met mijn astra station 1.8 uit 1999. Het probleem is dat deze soms niet aanslaat. De startmotor draait wel rond en benzine krijgt ie ook wel (benzine lucht). Hij is al langdurig weg geweest naar mijn garage alwaar hij nieuwe klepstoters heeft gekregen. Distibutieriem vervangen(motor lag toch los)en ook is er boven de bougies een ding omgewisseld(en weer teruggeplaatst want dit gaf ook geen oplossing). Het probleem is vorig jaar begonnen en ik heb het idee dat hij er vaker last van heeft wanneer het warmer is (zowel buitentemp als motortemp).
Wie heeft er een mogelijke oplossing ? Het is een heerlijke wagen en ik wil em niet wegdoen maar op dit moment is ie niet erg betouwbaar bij het starten. (ging vandaag ook nog de airco stuk).
Ik heb ook nog n.a.v. een ANWB verhaal in de krant andere benzine geprobeerd vanwege meerdere startklachten langs de weg en kreeg een poosje het idee dat dit de oplossing was maar nu het weer warmer wordt begint het probleem weer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temp.zender ?
groetjes ceesie
Hé Ceesie
Welke temperatuur sensor ?
Op het dashboard nog nooit in het rood geweest en waar zit ie dan ?
19 jaar
Krukas-sensor defect ?
Geeft hij foute codes, uitlaten lezen door garage.
Waarom zijn de klepstoters vervangen, compressie-verlies ?
Is dat nu verholpen, wat zijn de compressies op iedere cilinder ?
19 jaar
Krukas-sensor = BDP-sensor ?
Hallo Mistral, Ik kreeg inderdaad ook van iemand een advies om een sensor te laten nazien. Hij had het over een bdp-voeler.
Is dat hetzelfde ? Dinsdag gaat ie naar de garage en ik wil graag van het probleem af, vandaar dat alle tips welkom zijn.
En bij het uitlezen van de computer schijnen geen foutcodes naar boven te komen. Binnenkort dus waarschijnlijk wel omdat mijn airco het ook nog heeft begeven.
Voor wat betreft de klepstoters, deze zijn vervangen omdat de kleppen enorm stonden te klepperen. Eerst is nog de motor gereingd met een additief omdat gedacht werd dat er geen compressie werd opgebouwd doordat enkele kleppen open bleven staan. Daarna dus de stoters vervangen. Maar de compressie schijnt prima te zijn. (Als ie draait loopt ie ook als een zonnetje, heerlijke motor!)
Een bij komend zoekprobleem is dat ie juist wel start als de dokter erbij is.
Als hij eens niet start komt ie meestal wel aan de loop wanneer ik zonder gaf geven flink door blijf starten. En dan stinkt ie naar benzine.
p.s. bedankt tot zover alvast voor jullie reacties!
19 jaar
BDP-sensor of voeler is het zelfde.
Dat ie gaat stinken kan hij spuit wel benzine in
Ik heb bij mijn vectra een lekke injector gehad dat gaf ook dit soort problemen.
Willem
Willem
Alle tips en mogelijke oorzaken worden meegenomen in het onderzoek aanstaande dinsdag.
Als er nog meer suggesties zijn, let me know!
19 jaar
Injectors controleren: injectorrails demonteren incl. injectors (aan de rails laten zitten).
De stekers van de injectors afhalen, Iemand laten starten, kijken of er uit een van de injectors benzine komt, zoja, dan is deze lek.
Willem
Hey hallo Willem
Bedankt voor weer een reactie.
De injectors waren de vorige keer volgens mij al gecontroleerd. Maar ik zal deze optie zeker nog vermelden. Ik heb de Astra gistermiddag net weer opgehaald bij mijn garage en ik ga er de eerste week eerst es mee proefrijden. Volgens de monteur zou het euvel nu verdwenen zijn. De oorzaak heeft in een te lange inspuit tijd gezeten en volgens de testcomputer zou het nu goed zijn.
En je wilt graag dat het probleem verdwenen is maar op een of andere reden heb ik er nu weer vertrouwen in. Alle startpogingen tot nu toe waren allen succesvol. Zonder enige misslag de eerste wenteling. Maar dat is eerder ook geweest.
Wordt vervolgd. We houden jullie op de hoogte.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar