wat is het risico bij het vervangen van gloeibougies, ik heb gehoort dat ze wel eens breken en een gedeelte in de cilinder valt.
wat is de beste methode?
Groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een paar keer inspuiten met wd40 en een paar uur in laten trekken en de motor warm draaien en als hij op bedrijfsthemparateur is de bougys er uit draaien.
gr tijne
Ligt het slechte starten niet aan de retourslangen of retourslangen?
of verstuiverringen bedoel ik?
Het meest voorkomend probleem is de gloeibougies, ik denk dat het geen probleem is om ze eruit te draaien maar je kunt voor de zekerheid eerst de motor warm laten draaien!
Als je zeker wilt weten dat het je gloeibougies zijn, moet je ff de weerstand meten, massa maken op het blok en dan de pen tegen de gloeibougie aanhouden, heb je een abnormaal grote weerstand dan weet je dat de desbetreffende bougie kapot is. voordat je het risico gaat nemen van afbreken.
Als de gloeibougies stuk zijn gaat bij een koude motor(rond vriespunt) het motormanagment lampje branden.
Hij zal foutcode gloeibougies geven.
Gaat het starten gepaard met een rookontwikkeling net of er lucht in zit is het meestal retourslangen of verstuiverringen.
Gr Ron
Het is verholpen, er waren drie van de vier gloeibougies stuk,
alleen wat wel jammer was is dat van een gloeibougies de schroefdraad behoorlijk beschadigd is geraakt tijdens het uitdraaien, terwijl de motor warm was en kruipolie was gebruikt
ik heb de nieuwe kunnen monteren maar voor een volgende keer vrees ik het ergste!
Groet,
Gerard.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar