close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Slecht starten

Bouwjaar: 1999

Hallo,

Ik heb een vectra B station 2.0 diesel 16v (DTL)

Als ik de auto ongeveer een dag niet heb gebruikt start hij heel slecht. Ik moet dan heel lang doorstarten voordat hij aanpakt. Het lijkt net alsof hij eerst diesel uit de tank moet aanvoeren. Wat kan dit zijn, en wat is de oploosing.


alvast bedankt een hele goeie jaarwisseling

Geplaatst door

Kroes6404 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gloeiers, of gloeitimer niet goed.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Alleen als het heel koud is moet hij gloeien.

is dit makkelijk te vervangen en wat kosten het eventueel

Kroes6404 0

19 jaar

Misschien vacuumslangen slecht kan ook nog.

Weet niet wat gloeiers kosten helaas

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

retourslangen van de verstuivers al laten controleren?en wat soms ook nog wel eens wil is een defecte temperatuursensor.En dan gloeidt hij niet lang genoeg..

KRIEST 0
badge

19 jaar

Dit probleem heb ik ook. Zelfs vanmorgen toen het +10 graden was.
Ik heb een Vectra 2.0 DTI van maart 2000 met 150.000km.
De retourslangen zijn vervangen, de ringen onder de verstuivers ook.
Ik krijg de auto aan de gang als ik handmatig gloei. Ik trek van 1 gloeibougie de dop eraf, steek hier een draadje in en leg dit draadje aan de +12V. Zo laat ik 3 bougies gloeien.
Normaal hoeft de auto niet te gloeien bij deze temperatuur, maar toch werkt het.

Ik zoek nog verder, wat het probleem is. Mocht ik wat vinden, dan meld ik het. Doen jullie het ook?

Met dank,
Marien

Marien7194 0

19 jaar

klopt bij een bepaalde temperatuur gloeidt hij helemaal niet.Dit is op te lossen door een weerstand van 5k ohm in de stekker van de temperatuur sensor te solderen .Dan denkt hij altijd dat de motor koud is en gloeidt hij

KRIEST 0
badge

19 jaar

Ok, leuke optie.
Maar hoe werkt die sensor dan? Want als de motor erg koud is, dan gloeit hij langer, dan wanneer hij minder koud is. Zitten hiervoor dan 2 sensoren in? 1 voor het het bepalen van wel/niet gloeien en 1 op de gloeibougies, voor bepaling van lang genoeg gegloeid?
En waar zit die sensor?

Marien

Marien7194 0

19 jaar

die sensor is een variabele weerstand hoe warmer de motor deste lager is de weerstand.als je die weerstand nou gaat verhogen denkt het gloeirelais dat die met een koude motor heeft te maken ,en gaat hij gloeien. Als het vriest buiten heb je hoogstwaarschijnlijk geen problemen maar bij een graad of 10 boven nul komen de problemen.wij hebben dit meerdere keren meegemaakt alleen de sensor vernieuwen helpt niks!zelfs de opel dealer (die deze storing ook regelmatig heeft) heeft geen idee hoe dat komt .Maar deze oplossing van de weerstand er tussen solderen werkt, doet de opel inmiddels ook al..

KRIEST 0
badge

19 jaar

OK,

er zit dus maar 1 sensor hiervoor in. Waar kan ik deze vinden? Is deze dezelfde als de sensor voor de koelwatertemperatuur op het meterpaneel?

Marien

Marien7194 0

19 jaar

lv in de hoek onder de zwarte afdekkap op de voorkant van de motor kan bijna niet missen

KRIEST 0
badge

19 jaar

Ik had beloofd, om mijn bevindingen te melden.
Ik heb de temperatuursensor met de 2 draden genomen. Hiervan heb ik tussen 1 draad een weerstand van 4k7 gesoldeerd. Met een motor die behoorlijk heet was, gloeide de auto nog 4 seconde. Te lang naar mijn zin, ik heb namelijk geen zin in kapotte gloeibougies door te lang voor te gloeien. Dus een weerstand van 2k2 geprobeerd. Nu gloeit de auto niet wanneer hij behoorlijk warm is.
Deze weerstand heb ik 2 dagen getest. Na een nacht stilstaan en 's morgens is het 10 graden, dan gloeit de auto 4 seconde. Behoorlijk lang, maar erger is, dat steeds onder het rijden nu het motormanagement lampje gaat branden, wat na een aantal minuten weer uitgaat.
Dus een lagere weerstand geprobeerd, namelijk 1k2. Auto gloeit iets minder lang voor, maar bij rondom het vriespunt (na een nacht stilstaan) nog wel 10 seconde. Vind ik vrij lang. Nu gaat het motormanagement lampje nog wel steeds branden, maar minder vaak.
Ik heb dit nu een tijdje getest en de auto start prima. Nu ga ik nog een lagere weerstand proberen. Mijn resultaat meld ik wel weer.

Marien

Marien7194 0

19 jaar

oei....dit is gevaarlijk....draaien de koelfans nog wel?

Opeltje 0
badge

19 jaar

Of de koelfans nog draaien weet ik niet. Als ik de temperatuurmeter goed in de gaten houd, dan is er toch niets mis mee? Ik neem aan dat de sensor van de temperatuurmeter degene is met de enkele draad. Deze heb ik ongewijzigd gelaten.

Overigens heb ik een lagere weerstand nog niet geprobeerd.

Marien

Marien7194 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.