hallo,
Ik heb een Astra X 1.6 XEL uit augustus 1998 waar ik al ruim een jaar lang start problemen mee heb. De auto is al vaak naar de garage geweest maar men kan het probleem niet verhelpen. Het volgende is aan de hand.
De auto start vaak slecht. Dit kan 's ochtends zijn na een nacht stilstaan maar ook 's middags nadat de auto ongeveer 8 uur heeft gestaan (werkdag). Bij het omdraaien van de sleutel slaat de auto niet aan. PAs na 4 tot 5 keer proberen (en lang de sleutel omgedraaid houden) slaat hij moeizaam aan. Dit kan echter ook een week lan niet gebeuren en start hij zonder problemen. Sosm gebeurt het een paar dagen achter elkaar wel.
De garage leest de volgende foutcodes:
200 / 351 /352 / 353 / 443
Inmiddels is er al van alles gedaan namelijk:
-software vervangen
-koelvloeistofsensor vervangen
-Injector schoongemaakt (en een injectiereiniger in de tank gedaan)
-alle bekabeling gecontroleerd
-accu vervangen
-massapunten insouiting gecontroleerd / gereinigd
-stappenmotor gereinigd
-clignoteur relais vervangen
-bobine gewisseld
-computer vervangen
Alles heeft geen resultaat opgeleverd behalve dan een flinke kostenpost. Bij de dealer zegt men het ook niet te weten omdat de foutcodes vele oorzaken kunnen hebben.
WEET IEMAND WAT ER AAN DE HAND KAN ZIJN??????
Wellciht nog belangrijke info. sosm (bij ongeveer kwart tank benzine gaat de leegmelding op het dashboard branden en komt de meter niet op. Als de auto dan opnieuw gestart wordt loopt de meter weer op.
IK HOOP DAT IEMAND DE GOUDEN TIP HEEFT
ALVAST BEDANKT
Jordi metten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blijft er niet een injektor af en toe hangen dat die open blijft staan?
gr tijne
Als je nu de computer uitleest zijn er dan nog foutcodes? en zo ja welke?
Beste Chiel,
De foutcodes blijven terugkomen. Iedere keer als er iets aan de auto gedaan is wordt de computer gewsit echter als het probleem zich weer heeft voorgedaan komen de de codes zoals gemeld (200 / 351 /352 / 353 / 443) weer terug.
Wellicht kun je aande hand daarvan iets meer vertellen.
Groeten
Jordi
19 jaar
De codes wijzen op problemen met een of meer injector's (200) en de ontsteking (351/352/353) voor cylinder 1, 2 en 3. Code 443 verwijst naar de klep voor de tankontluchting.
Alle onderdelen zijn zo'n beetje al vervangen dus blijft er niet veel over. Als eerste zou ik de brandstofdruk bij het starten meten. Als de druk goed is dan blijft een probleem in de kabelboom over. Om dat goed te kunnen meten moet je de kabelboom eigenlijk uitbouwen.
Beste Chiel,
Ik ben zelf niet erg ervaren op het autovlak maar is het een grote klus om de brandstofdruk te meten. Kan ik dat zelf of moet dat bij de garage?. Ik heb het vermoeden (zie ook de opmerking over het branden van het brandstoflichtje) dat het wel hier mee te maken kan hebben)
ALvast harstikke bedankt
JOrdi
19 jaar
Om brandstofdruk te meten heb je een goede analoge meter nodig.
Verder moet je aansluitnippels hebben. Ik denk dat dit beter door de garage gedaan kan worden. Die weten ook wat de druk moet zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar