close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Calibra: Slecht starten en loopt slecht

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: C20XE

Hoi, ik heb een heel vaag probleem. Mn auto wilt heel moeilijk starten. na een paar keer de sleutel omhalen wilt hij uiteindelijk wel draaien, maar als ik m een tijdje stationair laat draaien, dan hoor ik m onrustig lopen en ik kan t ook goed voelen trillen als ik in de auto zit. Op t moment dat ik achter elkaar kort en snel gas geef en dat een paar keer achter elkaar, dan gaat hij nog slechter lopen waarna hij uiteindelijk kort erna afslaat. En dan heb ik weer moeite met starten. Ik ben al bij de dealer geweest om m uit te laten lezen, geen foutcodes. Brandstofpomp is vervangen en brandstof filter is al tot 2x toe een nieuwe filter op gegaan in n maand tijd, dus dat kan t probleem denk ik niet zijn. Verder komt er niet echt super veel rook uit de uitlaat en ook heeft de rook geen vage kleur. In het begin als je druk deed zetten op de tank dan ging hij wel lopen en kon ik er ook zonder probleem mee rijden, maar zodra de tank op de 30 liter kwam dan ging hij weer moeilijk doen. Nu een aantal weken verder en het probleem word steeds erger. Ik kan nu dus heel moeilijk starten en zoals ik al zei loopt ie dus heel beroerd.
Ik weet t echt niet meer waar ik t probleem moet zoeken nu. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want de auto staat voor de deur en rijden kan ik er niet mee want als ik ermee rijd dan slaat ie na paar honderd meter gewoon weer af. En ik mis duidelijk vermogen als ik volgas probeer te trappen. Kunnen jullie me aub helpen, want ik heb de auto helemaal voorzien van nieuw uiterlijk en wil daar dan ook van kunnen genieten.
Alvast heel erg bedankt, Neddy

Geplaatst door

Nedster (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt inderdaad of hij geen brandstof krijgt, kwam er vuil uit de oude filters?
anders zou er zand of roest in de tank kunnen zitten.
Dit is heel goed te zien als je het oude filter op wit papier ondersteboven houdt.
Succes

marco12 0
badge

17 jaar

Nedster,

Het kan evt een temp sensor zijn

Laat anders een Opel dealer er eens goed na kijken en niet alleen defekt code's uitlezen
Spreek gewoon een tijd af dat ze er aan mogen werken.
Zelf hanteren we 1 uur hiervoor en nemen dan weer kontakt op met de eigenaar

Succes

prof 0
badge

17 jaar

Ja roest zou dan misschien wel kunnen, hij heeft wel bijna een jaar stilgestaan zonder brandstof, maar zou er dan zoveel roest kunnen zitten dat ik constant de filters moet vervangen?
En is de temp sensor misschien zelf na te kijken en hoeveel kost zoiets? want in de staat dat ie nu is kan ik m nog geen 100 meter verder rijden en hij valt alweer stil

Nedster 0

17 jaar

is de slang die van je tank afkomt en naar je brandstoffilter gaat niet oud en droog gescheurd
dan zuigt de pomp valse lucht aan en dus geen benzine meer
ik heb zelf ook een calibra en heb dit probleem dus gehad
en dit is dus aleen te zien als je de tank iets laat zakken

hoop dat je er wat aan hebt

kobus6335 0
badge

17 jaar

Ik heb vanavond de temp sensor vervangen, hij starte nu wel goed en liep ook een stuk rustiger en als ik gas gaf dan deed ie normaal en ook klonk mn uitlaat weer stukken beter. Ik heb er nog niet mee gereden, maar dat ga ik morgen na mn werk wel doen. Ik post mn bevindingen wel op t forum morgenavond. Groetjes Neddy

Nedster 0

17 jaar

Hoi, ik heb de temp sensor vervangen, maar hij loopt nog steeds niet lekker. hij start nu wel direct, dus de sensor was wel aan vervanging toe, maar bij t stationair draaien loopt hij nog niet helemaal regelmatig en heeft hij soms ook de neiging uit te vallen, wat kan ik nog meer doen?

Nedster 0

17 jaar

Maak ook de stationiare toerentalregeling goed schoon
deze kan sterk vervuilt zijn

Prof

prof 0
badge

17 jaar

Onder je sfi deksel zit een zwart dopje als je deze eraf draait zie je een ventiel , als je deze indrukt terwijl de motor loopt kun je zien of er genoeg benzinedruk op je injectoren staat

Stellema 0
badge

17 jaar

Stellema,

hoe kun dat dan zien
de pomp moet een bepaalde druk leveren 2.5 bar en dat kun je met je blote oog niet zien hoor
dus meten is weten

Prof

prof 0
badge

17 jaar

Als de pomp van een calibra kapot is zal er (bijna) geen druk op de injectoren staan ,dus zal er uit het ventiel geen benzine komen

Stellema 0
badge

17 jaar

@ Stellema: De pomp doet t prima, pomp is namelijk al vervangen en ik kan m ook horen.
@ Prof: Hoe herken ik de stationiare toerentalregeling, waar kan ik die vinden? En kan dat ook de reden zijn dat hij af en toe wilt afslaan?

Nedster 0

17 jaar

de stationiare toerentalregeling (hangt) onder je inlaatspruitstuk . maar al zou deze kapot zijn moet de auto nog wel gewoon kunnen rijden alleen stationair zal zal hij/zij te hoog of meestal te laag lopen

Stellema 0
badge

17 jaar

Nou het probleem doet zich ook voor als ik rij, dan heeft hij dus de neiging uit te vallen. Het lijkt net alsof je brandstof bijna op is. Als je rijd in je hoogste versnelling, en je brandstof raakt op dan voel je ook gelijk dat de motot heel anders doet en dat heb ik dus ook als ik mn gas vol intrap en hij wilt uitvallen. En als ik stationair draai en trap m dan in 1 keer helemaal in dan valt ie ook ff stil tot ik m los laat, dan gaat hij langzaam weer op gang, maar als ik m dan in getrapt houd, dan slaat ie ook af.

Nedster 0

17 jaar

En je motorstoringslampje brand nooit ?

Stellema 0
badge

17 jaar

Begint mijn inziens aardig op een map sensor te lijken, als ik het goed lees smoort de motor dood bij gas geven,

marco

marco12 0
badge

17 jaar

[quote=marco12]Begint mijn inziens aardig op een map sensor te lijken, als ik het goed lees smoort de motor dood bij gas geven,

marco[/quote]
Een c20xe heeft geen mapsensor

Stellema 0
badge

17 jaar

[quote=Stellema]En je motorstoringslampje brand nooit ?[/quote]
nee, mn motorstoringslampje brand nooit tijdens het lopen van de motor, gaat alleen branden als de motor is uitgevallen, samen met een aantal andere lampjes

Nedster 0

17 jaar

Mijn Idee Is Of De Kleppen Niet Goed Sluiten.
Probeer Eens Met Nieuwe Olie 5 W 40 En Een Nieuw Filter En Een Reiniger Voor Hydrolic Lifters?????
Mvg Jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hoi Neddy,
Ik zou graag willen weten hoe het is afgelopen.
Ik heb namelijk vandaag het zelfde probleem gehad,auto is door de anwb naar huis gesleept.Heb ff snel alles doorgelopen.Kan niets bijzonders vinden.Denk zelf aan bobine 2 de keus lamdasonde.
Bij mij brand ook geen storingslampje.
Gaarne snel antwoord.
mvg TM

tuningMusi 0

17 jaar

Hallo
ik heb het probleem al gevonden.Het is niets anders dan de luchtmassameter.
Andere tussen geplaatst en rijd weer als een .............................

mvg TM

tuningMusi 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.