auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vivaro 2013: Sleutel zit vast in het contactslot

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Motorcode: M9R A6, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 84

Beste lezer,

Ik heb een Opel Vivaro van 2013 met een KM-stand van: 241.000 km.

Tijdens het rijden ging eerst het acculampje branden, direct daarop het rode STOP! lampje.
Hier hebben we binnen 100 meter aan voldaan.

We hebben de motor stop gezet en wilden daarna de sleutel er uit halen.
En daar begon het grote probleem.

De sleutel wil niet meer uit het contactslot.
(bijna)Alles werkt gewoon: De elektrische ramen, de radio, de centrale deurvergrendeling, ga zo maar door....

Bijna alles!
De motor doet helemaal niets meer.
Je hoort niets meer zoemen of tikken onder de motorkap.
Daar is alles dood.
En de sleutel wil niet uit het contactslot.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Of heeft iemand deze ervaring ook al eens meegemaakt?

Ik hoor/lees het graag.

Met vriendelijke groet,
Benno

Geplaatst door

BennoS1965 +75

al 2 maanden lid

Reacties

Alle zekeringen heel ?
Er komt geen spanning of massa op het electrische deel van je stuurslot vermoed ik.

kaleido 1 +12770
badge vip badge

2 maanden

Hallo Kaleido1,
Dank voor het medenken.

Ik heb mijn verhaal nog even doorgelezen en zie dat ik vergeten ben te vermelden dat alle lampjes op het dashboard het wel doen.
Het enige wat niet brand is het lampje van de gloeispiralen en de motorcheck.

En in de zekeringkast zijn alle zekeringen oké.

BennoS1965 +75

2 maanden

Achter de accu zit een 500 amp zekering.
We hebben het vermoeden dat deze het heeft begeven, aangezien er geen stroom naar de motor gaat.
Deze gaan we morgen, voor de zekerheid, vervangen.
Het is de goedkoopste mogelijkheid om iets te proberen. 67,50 Euro.
Ik hoe jullie hier op de hoogte.

Fingers crossed

BennoS1965 +75

1 maand

De 500 amp zekering is vervangen en de motor krijgt weer stroom.
Helaas heeft dit geen resultaat gehad.

De bus is nu afgesleept naar een Opel Service Punt.
Daar kan men dieper in de ECU en BCI kijken.

Dit gaat even duren helaas.
Ze hebben niet eerder tijd dan over 4 weken :(

Still fingers crossed.

BennoS1965 +75

1 maand

Is de startmotor niet gewoon mee blijven draaien agv een defect contactslot? Dat komt nogal eens voor namelijk. Die zekering zal ook niet voor niks stuk gegaan zijn denk ik.😅

harry4203 +5225
badge vip badge

1 maand

Hmmmm, niet aan gedacht.
Ik ga dit morgen even meenemen naar de dealer.
Dank je wel voor de TIP!

BennoS1965 +75

1 maand

Na ruim 2 maanden doet de Vivaro het weer.
Zelfs de dealer heeft er een project van gemaakt onder het moto "We geven niet op"

Ze hebben vele uren besteed ann de auto, maar konden lang niet vinden waarom het hele motorblok geen stroom kreeg.
Hierdoor konden ze, uiteraard, de auto niet uitlezen.
Bij elke poging klapte de 500amp zekering er uit.
(ze hebben zelfs bij moeten bestellen)

Nadat er omleiding was gemaakt om de zekering te omzeilen konden ze hem uitlezen.
Tijdens het uitlezen sloeg ineens de startmotor op hol.

Hij sloeg contant stroom terug naar de accu en naar het contactslot.
Daardoor was dus het contactslothuis opgeblazen.

Nu zit er een nieuwe startmotor en contactslot in.
Samen met 2 nieuwe sleutelstiften en vele uren is het een prijzige reparatie geworden.

Gelukkig was het erejob geworden voor de dealer en hebben ze mij enorm gematst met de uren.
Uiteindelijk toch meer dan € 1100,00 kwijt.

Maar.... Hij rijdt weer.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
En harry4203, jouw tip over de startmotor heeft hun wel geholpen, uiteindelijk.

M.v.g.
BennoS1965

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.