close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel omega: Soms geen trekkracht meer.

Bouwjaar: 1999

Goedemiddag heren monteurs,
Ik heb hier een probleem met een omega van 1999 met een 2.5 turbo diesel motor.
Als de motor op temperatuur is dan houdt hij bij een constante snelheid en je wil dan gas geven in. Niet altijd trouwens. Eeen paar keer gas loslaten en hij gaat weer. Foutcode 34 inspuitbeginregeling Inspuitbegin stationair 11-16 graden. Dit is veel te veel. Waarvan afhankelijk wordt dit bepaald en zijn er meer problemen met deze pompen? Bij starten ook even dieselklop te horen. Bij actuatortest de insp. beginreg. klep aansturen dan regelt hij wel!
Met basisinstelling krijg ik mijn inspuitbegin ook niet omlaag. Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt René.

Geplaatst door

garageburgwal (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de versuiver met het draadje (sensor) niet defect? ik bedoel dus de sensor zelf op de versuiver.

Opeltje 0
badge

19 jaar

Kan ik die doormeten? bepaalde weerstand of moet dat met opel testapparatuur?
René

garageburgwal 0
badge

19 jaar

is makkelijker met de tech 2

Opeltje 0
badge

19 jaar

weerstand meten 15-30° 90-110 ohm
spanning motor draaiend > 0,25v met scoop de eerste signaalpiek
moet positief zijn,openingsdruk 150-158 baar

desire 0
badge

19 jaar

Probleem is opgelost. Deze elektronische pomp kon je nog afstellen door hem te verdraaien. Heb hem wat later gezet ong. 4 graden nu en hij loopt weer perfect. Start ook veel beter. Opeltje en desire bedankt voor het meedenken.

René

garageburgwal 0
badge

19 jaar

Goedenavond heren,

Het leek goed te gaan maar de klant stond een dag later weer op de stoep. Motor had nu 20 graden voorontsteking en liep beroerd.
Volgens de specialisten moest het vervroegingsgedeelte in de pomp versleten zijn dus pomp laten vervangen/contrleren bij de dieselspecialist(was speciaal gereedschap voor nodig waar ik niet aan kon komen) Nadat ze een ruilpomp hadden gemonteerd liep motor nog niet goed blijkt dat de ketting te ver opgerekt is.
Deze moet nu vervangen worden maar dat kunnen ze daar niet. Moet dus zelf maar aan het werk. Iemand tips of ervaring mee?
Speciaal gereedschap noodzakelijk of lukt het zo ook?

Alvast bedankt
René

garageburgwal 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.