Beste allen,
Ik ben trotse eigenaar van een Corsa 1.2 benzine uit 2002.
5 jaar lang in bezit, nooit problemen mee ervaren. Slechts 1x accu vervangen afgelopen week.
Mijn probleem: auto start met koude start moeilijk, slaat wel aan maar tegelijkertijd brand ook het (steeksleutel geel) op dashboardlamp en deze gaat weer uit nadat die op touren komt en net nadat die aanslaat loopt die op laag touren net alsof die bijna wil uitvallen maar komt bij, dit voor 2 seconden. Als ik de motor 3x aanzet uitzet dan lijkt het alsof die hem als voorheen normaal pakt.
ik hoor geen geruis tijdens het starten. Maar wat ik wel wil vermelden, bij warme motor als ik de motor uitzet en weer aanzet dan pakt die hem meteen in 1 seconden als altijd voorheen, maar dit gaat wel gepaard met geknaag dat uit de startmotor komt ook 1 seconden.
Ik heb de accu van de week vervangen, er lag een 44ah in, deze vervangen door 54 of 55ah.
maar met starten koude start dus ervaar ik nog hetzelfde.
auto uitgelezen, geen storingen, gaskleppenhuis uitgebouwd zag er erg schoon uit, maar toch even gereinigd, resultaat: hetzelfde probleem bij de koude start doet zich nog voor.
ik vermoed de startmotor, maar kan het ook de startrelais, benzinepomprelais, nokkenasssensor, krukasssensor, temperatuursensor, luchtmassameter, batterij in de sleutel of een massakabel het probleem zijn van deze koude start?
Ik zou graag willen dat mijn Corsa weer als voorheen in 1x de sleutel draaien aanslaat in 1 seconden en meteen op z’n touren zit.
alvorens bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar heb je mee uitgelezen? Merk, type, versie, etc., etc.
En was dat Opel-specifiek of algemeen EOBD/OBD2?
Ik heb uitgelezen met een Gutmann, groen van kleur.
2 jaar
Ik weet het model en versie ervan niet helaas. Het is van mijn vriend die een garage heeft.
2 jaar
Dan blijft de vraag of het Opel-specifiek was of niet. De Gutmann kan beide methodes doen.
Normaliter worden bij Opel foutcodes niet zo maar weggegooid. Als dat steeksleuteltje eenmaal gebrandt heeft, dan wordt die foutcode bewaard. De foutcode wordt inderdaad dan op niet-actief of intermittent gezet nadat de motor 3 maal gestart is. Dat klopt met je verhaal. Maar daarna wordt de foutcode nog steeds minimaal 37 starts bewaard. Dus zou ik een foutcode verwachten (mits er Opelspecifiek wordt uitgelezen).
Of je laat een keer uitlezen wanneer dat steeksleuteltje net is aangegaan. Dan meteen doorrijden naar je vriend.
Ik zag zojuist dat je dat foutcode of ten wel dat steeksleutel lampje kan resetten, maar stel voor als ik het reset d.m.v handelingen km stokje op dashboard indrukken dan contact aan lampjes op dashboard aan tot het km teller ———— aangeeft en dan lijkt die gereset te zijn maar ik weet weet niet, gaat dat effect hebben op het koude start ?
2 jaar
De methode die je nu aangeeft is het opnieuw instellen van de service-interval. Dat lampje met het steeksleuteltje wordt voor 2 doeleinden gebruikt, service-interval verstreken en voor foutcodes.
Resetten van de service-interval heeft geen enkel effect op de aanwezigheid van foutcodes en ook niet op het gedrag van de motor.
Ik krijg deze melding de monteur zegt, dat het de klokje dashboard kan zijn ??
2 jaar
Zie foto
2 jaar
Multifunctie 2 foutcodes
2 jaar
En 1 code met servicelampresetten foutcode SLR
2 jaar
Foutcode b1485 wisselstroomgenerator bekrachtigingsstroom pin61
En lage spanning
CAN geen communicatie
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar