Goeiendag collega's,
Heb een vraagje betreft een astra Y2.0DTL16V (volgens serviceboekje)uit 2000.Heeft een 16V maar één nokkenas?vond dat een beetje raar want ik kon er niet uitmaken dat het een 16V is.
Vanochtend sloeg de auto niet aan (hij draaide wel rond).Het volgende heb ik kunnen controleren vlak voordat ik naar huis ging.
Uitgelezen met een simpele EOBD unit en gaf geen fouten aan.
Aansturing gloeikaarsen en dat was in orde.
Gloeikaarsen doorgemeten en er waren 2 defect.
BDP-sensor met scoop gecontroleerd en ik meten een inductiesignaal.
Retourslang bij de pomp losgekoppelt (had ik hier gelezen) en deze onder vacuüm gezogen en deze viel langzaam weg.Je hoorde hem ook lekken (zo mooi piep geluid).Ook waren dit van die oude slangen.
en toen was het tijd om naar huis te gaan.
Wil morgen in ieder geval kaarsen vervangen en een orginele set retourslangen bestellen bij OPEL.Werd alle vele malen geadviseerd om ze orgineel te bestellen/vervangen.
Iemand anders mogelijk nog een tip wat ik nog zo kan doen.Las ook nog iets van die verstuiverringen.Heeft dat zo veel invloed op dit probleem en is daar iets aan te zien?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
retour slangen is groot probleem.
wanneer er ook maar een klein beetje lekkage is (niet altijd zichbaar) heb je een startprobleem.
Alle retour slangen vervangen en evt de t-stukjes
Retourslangen ga ik zeker vervangen want hij lekt en inderdaad niet zichtbaar,maar wel hoorbaar en zichtbaar op me vacuümpomp.
Morgen weet ik denk ik meer als ik de tijd ervoor krijg.Beetje krap met mensen nu.
Inderdaad heeft deze motor maar 1 nokkenas hij werkt n.l.met brugstukken zodat 2 kleppen tegelijk worden bedient door 1 nok
laat ook je ecu herprogrameren ivm startproblemen net boven o graden
deze begint dan eerder met gloeien
je moet inderdaad de retourslangen en t-stukjes vervangen dan is het probleem 9 van de 10 keer opgelost
verstuiverringen komt ook voor
Ben vandaag weer ff bezig geweest.Nieuwe kaarsen gemon. en ben nu bezig met retourslangen.Lekker klusje zeg bij zo auto.Vind toch al dat opel niet zo sleutel vriendelijk is en dit bevestigd dit wel.
Maar ben wel van mening dat elk merk wel weer wat heeft.
Kan je bepalen of het aan die verstuiverringen ligt.Heb de kleppendeksel gedem. en zag nu dat het inderdaad een 16V was en bedient wordt met zo brug.
Torxbouten waar de verstuivers onderzitten zaten bij 2 cilinders niet helemaal goed vast.Kan ie dan een nadelige functie hebben,weet namelijk niet precies hoe dit eronder zit.
Gloeikaarsen werden trouwens wel voor een lange tijd aangestuurd ook was al boven de 5 graden.Dus daar zit het denk ik wel goed.
Slangen en kaarsen vervangen,doorstarten en hij sloeg weer aan.
Nu afwachten of het goed blijft doen.
Wat zijn de klachten bij lekkende verstuiverringen?
Alvast bedankt
torkboutjes van de verstuivers handvat draaien en dan nog 180graden, voorzichtig met de haakse verstuiver er weer opduwen om beschadiging van de ringetjes te voorkomen.
Vanochtend de auto nog en keer gestart en na voorgloeien sloeg ie direct aan.
Bedankt voor de reacties.
Nieuwe torxbouten gebruiken, handvast draaien en dan 360! grden verder en geen 180!
Als het aan de verstuiverringen ligt ziet de dieselfilter heel zwart van de olie.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar