close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega 2.5TD (BMW): start zeer slecht

Bouwjaar: 1995

Auto start sinds drie nachten -5 tot -8 zeer slecht pas na een keer of 15 komt er leven in.



Gloeispiralen krijgen spanning, gloeilampje gaat na 5 seconden uit, nagloeien werkt ook maar helpt niet.



Gloeispiralen defekt? auto heeft 135 DKM gelopen en naar mijn weten zijn ze nooit eerder vervangen.



Bij een paar graden boven nul is het probleem weer weg, overdag nadat de motor een uur of 8 heeft stilgestaan start hij als een zonnetje.



Moet bij het vervangen van de gloeispiralen het inlaatspruitstuk eraf omdat je er anders niet bij kunt?



Accukabel wordt bij de poolklem ook behoorlijk heet, moet ik deze een keer vervangen (las ik elders op dit forum), heeft dit ook een relatie met het voorgloeien? wat trekken die gloeispiralen voor zo'n zespitter?

Geplaatst door

Quincy (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet of het spruitstuk eraf moet, moet je effe kijken. Je kunt de gloeibougies nakijken, of ze het nog goed doen, maar dan moeten ze er eigenlijk wel uit.

RoelV 0
badge

20 jaar

Maar om de hoeveel DKM gaan die dingen ter ziele?



en hoe kun je ze controleren zonder zo'n ding uit te bouwen



aangezien de auto wel start met een lauwe motor (en het gloeien dan klaarblijkelijk niet nodig is) is er een omslagpunt waarbij voorgloeien absoluut onmisbaar is?

Quincy 0

20 jaar

Net met dezelfde km's gloeibougies vervangen bij 525 tds en start weer 100%,controleren zonder uitbouw kan bij mijn weten niet en spruitstuk moet er wel af.

arnold690 0
badge

20 jaar

Het is mogelijk dat de gloeibougie's defect zijn om deze te vervangen moet het inlaatspruitstuk geheel gedemonteerd worden.

Dus ook 6 pakkingen halen bij de dealer,deze gaan kapot bij demonteren en zitten heel vast op de cilinderkop geplakt.



leo6528 0
badge

20 jaar

Je kunt ze wel controleren als ze erinzitten, maar dan meet je weerstand enzo, je kunt ze beter gewoon testen op werking door ze eruit te halen en er stroom op te zetten. Dan kijken of ze heet worden, en niet alleen het puntje....

RoelV 0
badge

20 jaar

Heb afgelopen week zelfde probleem gehad bij zelfde km-stand.

Alle 6 gloeibougies vervangen en het probleem was opgelost.

Inlaatspruitstuk moet inderdaad verwijderd worden.

Waterpetter 0

20 jaar

Bij mij zijn ze bij 165000 km terziele gegaan,inlaatspruitstuk moet eraf tevens de brandstofretourleidingen. Deze breken bij demontage. Dus inlaatspruitstukpakkinf plus nieuwe brandstofleidingen.

adrivanc 60

20 jaar

Probleem opgelost door plaatsing van nieuwe gloeibougies, pakkingen en de brandstofslangetjes, met dit laatste is ook de diesellucht verdwenen die regelmatig te ruiken was...

Laten doen door de dealer, kost ongeveer 350 euro incl. arbeid en onderdelen

Quincy 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.