close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Starten gaat moeilijk

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,3 CDTI

Ik heb deze auto sinds 2,5 jaar in bezit, in het begin ging starten goed ( Ong. 7 sec. voorgloeien en gloeiverklikker ging uit en starten zonder gaspedaaal aan te raken) eind 2008 (koude periode) wil de helemaal niet starten ,alle vier de gloeibougies vervangen(cilinderkop is eraf geweest) en daarna ging het beter alhoewel men vanaf dat moment iets langer voor moest gloeien ) ong. 12 sec. en verklikkerlamp na 5 sec. uit was.

laatste maanden moest men nog langer voorgloeien ( 17 sec. en verklikkerlamp ging na 3 sec. uit) en moest men langer starten en hoorde men startmotor 3 sec. nog nadraaien.

Nu kan ik het bijna altijd niet starten als ik geen gas geef tijdens het starten, dus ik moet bijna altijd genoodzaakt de auto starten met ingedrukt gaspedaal (half).

ik ben vandaag naar een Opeldealer geweest en probleem neergelegd en hen verzocht om het uit te lezen. Men zei dat men met uitlezen niets kon bereiken en mij alleen maar geld gaat kosten ,zijn advies was om een diagnose vast te laten stellen ,dat het misschien een kwartiertje werk was misschien uren kon duren en dat deze werkzaamheden 100 euro per uur gaat kosten.IK heb nog geen afspraak geregeld met hen.


Waardoor zou het kunnen komen deze startprobleem volgens jullie ? (startmotor?gloeirelais ? injectoren ?lek in de brandstofleidingen?autosleutels?zekeringen? of een ander onderdeel .


Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.


Ossie

Geplaatst door

Osie63 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit is puur gokwerk, hier moet een goeie diagnose aan gesteld worden.
mijn ervaring is dat een dealer voor 100 euro per uur sneller en beter diagnose kan stellen dan een universeel garage. is een simpele rekensom. als de dealer 1 uur zoekt kost dat hetzelfde als dat een universeel garage 2 uur zoekt.

dockedmarc1 0

14 jaar

Mijn ervaring met Opel dealer is dat zij over he algemeen wel in 1 uur diagnose kunnen stellen. 100 euro is trouwens aan de aardig hoge kant, ik dacht dat het rond 80 - 90 euro p/uur was.
(in België is het 50- 60 Euro per uur, als je een keer in de buurt bent ..)

sel 0

14 jaar

dat langer of korter voorgloeien heeft met buitentempratuur te maken (glezen in opel boekje ).

ik heb het toch laten uitlezen bij de dealer (geen foutcodes ontdekt ).monteurs van andere universele garage' s hadden het vermoeden dat de startmotor en/of vliegwiel de boosdoener was.Ik heb een nieuwe startmotor laten plaatsen.Maanden geen startproblemen gehad ,behalve dat het iets langer duurt (aanslaan) na draaien van startmotor , 2 a 3 seconden.Op snelweg hoor ik wel lichte zoemgeluid ,los van turbogeluid.

laatst deed er en ander probleem voor wat een paar maanden terug ook een keer voor deed :auto gestart ,maar wilde niet aanslaan (ongeveer 15 seconden geduurt) motor stotterde ,trilde,schokte en uiteindelijk sloeg motor af. iets gewacht en opnieuw gestart en was alles weer normaal.

Osie63 0

13 jaar

Dat probleem met aanslaan (stotteren,niet ontsteken en daarna afslaan) soms in combinatie met knipperende service-waarschuwingslampje heeft zich in juni paar keer zich voor gedaan.
Weer bij de opel dealer langs geweest en uit laten lezen ,daar kwam foutcode p1191 uit (lage druk bij lagedruk verdeeldruk leidingen ).In juli en augustus bijna geen start problemen gehad.
Met de uitlees diagnose van de dealer naar een universele garage in Zaandam gegaan(begin september) en startprobleem uitgelegd.Monteur van deze garage zei dat de auto een nacht bij hun moest blijven i.v.m. test en aangesloten zou worden op diagnose ((pc) en volgende dag belde hij mij op dat hij geen fouten((uitgelezen) had gevonden en brandstofpomp van de tank naar brandstoffilter en leidingen OK waren en zei twee optie's waren die startproblemen konden veroorzaken 1: brandstoffilter 2:vaccuumpomp.
Hij heeft de brandstoffilter vervangen (en volgens hem was het erg vervuild en dicht geslipt was).
De auto meegenomen (viel wel op dat er minder vermogen had dan voorheen) en het plastic deksel boven op de motor vettig was),de volgende dag in de avond begon de service lampje te branden ((blijvend) en tweede dag was de vermogen en trekkracht nog lager geworden,weer terug naar die bewuste garage in Zaandam en ze servicelampje en de vettigheid laten zien ,de monteur liet zien dat er een gat in turboslang (de dikke) ,bovenaan)zat en eerst die vervangen dient te worden,de volgende dag heb ik zelf dat slang vervangen.Maar servicelampje bleef branden en het vermogen was nog meer gezakt ,kwam bijna niet voorruit,vierde dag weer terug naar het zelfde garage en weer aan diagnose pc aangesloten en volgens hun gaf de pc aan dat de roetfilter verstopt was en dat de reden was van vermogensverlies en zij het roetfilter zelf konden reinigen voor 250 euro.
Nu vraag ik me af of de garage de hele nacht (ongeveer 14 uur ) mijn auto stationair heeft laten draaien om te testen,dat weet ik niet zeker ,maar ik ga dat achterhalen.Dit omdat ik voorheen geen roetfilter problemen en geen lekke turboslang had.DE VRAAG AAN JULLIE IS :kan het bij een Opel astra 1.3 cdti of een andere auto 14 uur lang stationair draait kwaad (roetfilter verstoppen ,turboslang kapot ,enzovoort veroorzaken)????IK wil eerst zeker weten of dit kan ,voor dat ik die garage medewerkers verantwoordelijk ga stellen,of is dit toeval ???
Gaarne deskundig advies / antwoord.

Osie63 0

13 jaar

Waarom met uitleesdiag naar een universeel?.
Nu is er waarschijnlijk met heel wat onkunde aan de auto geprutst en ben je uiteindelijk net zoveel kwijt als bij de dealer.
Medewerkers of garage verantwoordelijk stellen leid tot niets.
Dit is van oorsprong een fiat motor,is dezelfde motor die ook in de suzuki ligt onder de naam DDIS,maar het is een fiat produkt.
Dit is geen sterke motor,startproblemen komen veelvuldig voor bij dit type motor.
Wat er nou precies aan de hand is zal toch uiteindelijk door een goede diagnose aan het licht moeten komen.
Er zal gekeken moeten worden naar het starttoerental,raildruk,verstuiveropbrengst.
De meeste mensen denken nog altijd bij slecht starten van een diesel gelijk aan de gloeibougies,maar die dan pas mee bij een bepaalde buitentemp.
Tegenwoordig komt er iets meer bij kijken.

primera p11 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.