Opel Corsa: Starter blijft draaien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y17DT

Hallo,

Eerder op het forum heb ik gevraagd hoe ik een nieuwe startmotor moet plaatsen.
Dit heb ik voor mekaar gekregen, maar nu heb ik een zeer raar probleem aan de hand.

Ik krijg het MIL lampje, en heb hem uitgelezen: P0335(4) No engine RPM signal
Ik start en leg hem stil een paar keer.

Na een keer of 5 doet de auto het niet meer en hoor ik iets draaien.
Eerst dacht ik dat het de koeler was die nog wat nadraaide, maar ik vertrouwde het niet en deed de motorkap open.
Nu zag ik dat de koelers niet draaiden en dacht ik meteen aan de starter.
Omdat ik ook al wat begon te ruiken heb ik maar meteen de battrijklem losgekopelt.
(vooraleer ik dit deed had ik ook de start motor relais eruit getrokken (wat niks heeft geholpen)

Heeft iemand een idee?
Groeten,
Jan

The_Dutchman

Geplaatst door The_Dutchman (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kleijn (0), 14 jaar geleden

goede start motor geplaatst bedrading goed aangesloten
kan er eigenlijk niets fout gaan

The_Dutchman (0), 14 jaar geleden

Het is niet de eerste startmotor die ik ooit heb vervangen, wel de eerste bij een opel corsa. Van de bedrading ben ik 100% zeker.

kleijn (0), 14 jaar geleden

zal de starter fout zijn kun je opnieuw beginnen
Bij auto's vanaf modeljaar 04 met ESP - elke keer na het loskoppelen van de accu verliest de stuurhoeksensor zijn basisinstelling. Deze moet opnieuw gekalibreerd worden. houdt je hier ook rekening mee
heeft niets met het probleem te maken

The_Dutchman (0), 14 jaar geleden

Ja, dat wist ik ook. En dat heb ik ook gedaan.
Dan vind ik het toch bizar dat hij de eerste paar keren niet bleef nadraaien.
En na 5 keer starten, kreeg ik de motor niet meer aan de praat (volges mij wegens nokkenassensor (no engine RPM signal))
En juist Toen bleef de motor verder draaien.

Derjuist heb ik hem wat achteruit geduwd en een paar keer bewogen met de contactsleutel, om te checken of daar niks zou blijven hangen zijn.
Nu ging de bendix ook nog mee uit en poogde de motor te starten.

Wat is hier toch aan de hand?

kleijn (0), 14 jaar geleden

maar even wat anders jan
wist je zeker dat de starter kapot is
zit het niet in het contakt gedeelte of zo want je zegt dat er spanning op blijft staan
heb je al gemeten of dat ook zo is als de sleutel er uit is
ga nu toch twijvelen .
mvg willem2

The_Dutchman (0), 14 jaar geleden

Net de starter eruit gehaald en wat kabels gemaakt om te testen.
Hij werkt perfect ! Nu kan het dus enkel nog de bekabeling (ik bedoel dan ergens kortsluiting? dat ga ik nu meten) het relais blokje? Of het contactblokje aan het stuur zijn?

Groeten,
Jan

PS. Weet iemand hoe je een krukassensor makkelijk kan testen en waar je deze kunt kopen? Net gebeld naar de lokale opel dealer, die vraagt er 105€ voor.

kleijn (0), 14 jaar geleden

heb je al op h-base gekekenhttp://start.mijngrossier.nl/catalog/ken...
of de onderdelen lijnhttp://www.autoonderdelenwebshop.nl/nl/i...

1. Bekleding stuurkolom uitbouwen

2. Slotcilinder voor stuur- en contactslot uitbouwen

3. Contactgedeelte uitbouwen
• Kabelboomstekker ontgrendelen en verwijderen

• Klemnokken van contactgedeelte bij elkaar drukken (pijlen) en contactgedeelte naar beneden lostrekken

The_Dutchman (0), 14 jaar geleden

Jaja, zover was ik al.
Die autoonderdelenwebshop.nl die link die je geeft die wijst naar een winkelwagen?

Ik kan hierop geen krukassensors of contactblokjes vinden. Ofwel zit ik in de verkeerde sectie?
Groeten

The_Dutchman (0), 14 jaar geleden

Alles doorgemeten, starter opnieuw gemonteerd en de auto start terug. (zonder verder draaien)
Nu snap ik de logica niet echt.

Hoe kan een startmotor verder draaien terwijl de motor niet start? Normaal moet de bendix toch altijd mee uitschieten?
In iedergeval, voorlopig doet hij het weer.
Morgen nog de krukassensor vervangen en hopen dat hij blijft rijden.

Groeten,
Jan

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

het relais kan soms blijven hangen,of inderdaad het contactblokje,is wel een Corsa/Kadett/Ascona ding zeg maar,maar ook bij een jongere auto (alhoewel ook alweer 6) kan het voorkomen dat het blokje inwedig een soort van uitgefikt is zeg maar.
Kan niks anders bedenken wat dit veroorzaakt eigenlijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.