hallo allemaal.
sorry het is even een heel verhaal maar please lees het even dan hebben jullie een idee waar het over gaat.
ik zal me even snel voorstellen.
ik ben danielle kom uit hoogvliet en ben in het bezit van een hele mooie astra F C 1.6 SE alleen hij rijdt niet :(:(:(
sinds dat ik de auto heb heeft ie startproblemen.
toen ik hem net had gekocht wist ik dat ie startproblemen had en dat ie die zou blijven houden maar dat het simpel op te lossen zou zijn.
ik ben dus vanaf zoetermeer naar hoogvliet gereden en dat ging allemaal goed.
thuis zet ik um uit en wil um meteen weer starten en hij slaat een sec. aan en slaat af en is niet meer aan de praat te krijgen.
5 min. wachten en hij doet het weer vreemd verhaal he ?
er werd door veel mensen gezegd dat het mn bobineblok moest zijn omdat mn auto tijdens het rijden ook zomaar ineens stopt.
je zou dan gaan denken aan de ontstekingsmodule.
nou is van de week een splinternieuwe startmotor erin gegaan want van al dat starten is die ouwe kapot gegaan.
nu is dus het probleem dat ie helemaal niet meer wil starten.
we hebben alle bougies nagekeken een voor een of ze wel vonk hadden en dat hadden ze.
maar goed we hebben um geprobeerd te starten lukte niet.
ik sta weer voor een nieuw raadsel met mn auto :S:S:S
vanavond hebben we geprobeerd um aan de praat te krijgen.
wilde niet lukken.
een stukkie gesleept en ja hoor hij pakte.
hij draaide 2 min mss nog niet eens en een vriend van mij gooit de motorkap open en geeft wat gas en op het moment dat ie dus meer gas ging geven begon die te sputteren alsof tie dus of helemaal geen benzine meer krijgt en het met het beetje doet wat ie heeft gehad.
daarnaast lijkt er ook op of tie gesmoord wordt en je hoort dan een brommend geluid.
gasgeven heeft geen zin want hij slaat dan niet aan.
het lijkt dan dus ook erop of hij geen benzine toegevoerd krijgt op het moment dat je gas geeft.
ik heb degene gebeld waar ik um van gekocht heb omdat hij vertelde dat er een andere benzpomp in is gegaan.
ik vroeg dus aan hem van welke auto die andere benzpomp kwam want hij heb um op de sloop gehaald.
ik heb dus een astra F c 1.6 SE en er is een benzpomp ingegaan van een 1.6 i.
volgens mij kan dit niet goed zijn.
ik neem aan dat een 1.6 i minder benzine ingespoten krijgt dan een c 1.6 SE.
dus zou het weleens kunnen dat de pomp minder benzine toevoerd dan dat de cilinders nodig hebben,dus met andere woorden de vraag naar benzine is veel groter dan het aanbod van de pomp.
is dit een juiste beredenering????
wie helpt me ?
ik wil er zoveel mogelijk aan proberen te doen om het met antwoorden van het forum zelf op te lossen dan dat ik um bij de dealer neerzet.
de dealer is mijn laatste noodoplossing want het zijn tillers hiero.
dit is een link naar een foto van mn motorblok:
http://i2.photobucket.com/albums/y37/ast...
please wie wil me helpen ????
ps:ik heb een disontsteking.
bobineblok is nog niet vervangen omdat we niet zeker weten of dat het is en de opel kan daar dus ook niet achter komen.
het enige wat door mij vervangen is is de temperatuursensor omdat het daar ook nog weleens aan kon liggen maar dat is het dus niet:S
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Danielle ,
1.6i staat voor een motor met een cylinderinhoud van ongeveer 1600 cc oftewel 1.6 liter, met brandstof injectie,vandaar de i .
dat is jou motor ook.
En dan nog , moet hij in elk geval starten en minimaal stationair draaien.
Ik zou het eens zoeken in het brandstofverdeelhuis of de injectors of de bedrading daarvan.
misschien zijn die vuil of defect.
mvg,
Hans.
hoi
ik weet dat ik een injectie motor hjeb en dat ik een zodanige injectie motor heb die per cilinder inspuit.
ik heb al zoveel opties gehad en weet het dus ff niet meer.
ik moet sowieso de bobine vervangen waarin de ontstekingsmodule geintegreerd zit.
ook is ern volgens de vorige eigenaar een andere brandstofpomp ingegaan omdat de vorige kapot was.
nu zit er dus een brandstofpomp in van een 1.6 i en ik heb een c 1.6 SE dit heb ik nagevraagd bij de opel en die zeggen dat werkt niet.
de brandstofpomp van een 1.6 i geeft 0,8 bar en de brandstofpomp die er bij mij in hoort geeft 2,8 bar.
je zou dus denken dat ie dus te weinig benzine krijgt.
maar het gekke dat er troep in de uitlaat zit dat is zwart en is geen verse olie maar het ruikt niet naar benzine.
toch tijdens het starten komt er een pure benzinewalm uit de uitlaat.
19 jaar
haal de verdeelkap er eens af en maak da schoon met contact spray had zelf ook dat probleem met me astra gsi.
en maak de bougies schoon en vervang de rotor eens.hielp ook bij mij.
groetjes daan
19 jaar
Heb je al gekontroleerd of er benzine komt bij de verstuivers?
mvg,
Hans.
beste daan,ik heb geen vferdeelkap ik heb ook geen rotor en kan dus ook geen contactpunten schoonmaken.
ik heb een disbobine met een geintegreerde ontstekingsmodule.
ik zou dus dan mn hele bobineblok moeten vervangen maar het begint erop te lijken dat dat het niet is.
als we proberen te starten dan komt er een benz walm uit de uitlaat dus we beginnen te denken aan een benzine tekort maar waarschijnlijk teveel.
gr daantje
19 jaar
Danielle,
Het zou verstandig zijn om eerst een te beginnen met een juist type benzinepomp te monteren.
Nu is het zoeken naar een speld in een hooiberg terwijl de oplossing voor de hand ligt.
Hans
hoi hans
nee ik heb nog niet gecontroleerd of er benzine bij de verstuivers komt.
het lijkt mij wel omdat tijdens het starten er een flinke benzinelucht uit de uitlaat komt.
19 jaar
inderdaad is de benzinepomp anders...dus daar moet je helaas mee beginnen..
ok dan ga ik dat maar eens doen.
straks ff andere erin zetten.
gr daantje
19 jaar
ZO te horen heb je de auto gekocht van een handelaartje dien denkt als hij nu maar loopt en voor de rest interreseert het me geen moer.
de 0.8Bar pomp is er een voor een carburateur, de 2,8Bar een voor een injectie, bij een injectie is er een constante stroom(druk) van benzine, bij een carburateur vult hij enkel de vlotterkamer als het nodig is.
Waarschijnlijk is jouw pomp dus niet afkomstig van een injectiemotor.
hoi
ja mijn pomp was wel afkomstig van een injectie motor maar dan van een 1.6 i terwijl ik een c 1.6 se heb.
dus de capaciteit was niet voldoende.
die verkeerde pomp van die 1.6 i die erin zat was er een van 55 kw en de pomp die er bij mij in hoort heeft 74kw.
vandaar dat de pomp het dus niet aankon.
maar we hebben de juiste pomp er weer in gezet (die die handelaar eruit had gehaald omdat ie dacht dat die kapot was)en die is ff schoongeblazen met 8 bar en nu doet ie het weer.
hij sputtert nog wel en een beetje horten en stoten maja dat zijn waarschijnlijk de bougies of toch nog een beetje vuil.
maar het probleem is dus opgelost.
ik wil jullie toch even bedanken voor jullie hulp !!!!!!!!!!
thnx guys.
gr daantje
19 jaar
Een injectiepomp die maar 0.8 Bar levert ?? lijkt me niet echt kloppen, zoiets zit ook in mijn oude engelse wagen en die heeft gewoon een carburateur erop zitten.
2.8 bij 74KW zou betekenen dat je een pomp van ongeveer 1.8 bar nodig zou hebben voor 55kw injectie.
klopt als een bus mark p.
keb ook een andere pomp erin gedaan waarvan de vorige eigenaar d8 dat ie kapot was maar die was gewoon verstopt met vuil.
dus ff schoongeblazen en dr in gezet en hij doet het gewoon.
toppie ik kan weer tuffen :):):)
19 jaar
Dat is mooi want pompen kosten goud geld.
ja klopt
als ik een nieuwe moest kopen voor mijn type auto kost ie 308 euro.
gr daantje
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar