Sedert april 2007 problemen bij het starten. Lang demarreren en uiteindelijk enorme rookontwikkeling bij het koud starten. 3 gloeikaarsen werden toen bij de officiële dealer vervangen, echter één zit vast en blijkt niet meer goed te zijn, maar dit kan volgens hen het probleem niet zijn, dus zit die er nog. Dan hebben ze maar de pakkingen van de verstuiverbruggen eerst aangespannen, en toen ook dat niet hielp hebben ze ook die vervangen. Ook retourleidingen van de diesel vervangen. Echter tot vandaag nog steeds hetzelfde probleem. Ik moet er wel bijvertellen dat hij alleen slecht start met ferme grijze rookontwikkeling als hij koud start. Zodra de motor warmgedraaid is, start hij direkt en praktisch zonder rookontwikkeling. Ondertussen een factuur van 530 EUR ontvangen, groot onderhoud inbegrepen (kassa kassa ??). Ook het verbruik is ondertussen abnormaal gestegen van 7 naar 8,5 liter/100 km. Het lampje van de motorelektronika brandt bij het starten een 5 à 10 tal seconden en gaat dan uit.
Belangrijk misschien om weten : in 2006 problemen gehad wegens tanken vervuilde diesel. Tank werd toen gereinigd + nieuwe brandstoffilter en probleem was opgelost.
Benieuwd wie me kan helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de injecteurs vervangen na die slechte diesel? De pomp kan ook overleden zijn.
als het motorlampje langer brand moet er een defectcode aanwezig zijn in de motorcomputer . deze moeten we eigenlijk weten.
motor lampje brand kort na koude start ivm die ene kopotte gloeibougie...
[quote=venedijk]motor lampje brand kort na koude start ivm die ene kopotte gloeibougie...[/quote]
daar kon je inderdaad wel eens gelijk in hebben....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar