close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel ASTRA-G-CC: Stotter en inhouden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X16XEL, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Ik heb sinds kort dat mijn astra g 1.6 16v uit '98 dat hij stotterd en inhoud dit is nog niet heel lang en een garage zegt dat mn egr klep waarschijnlijk kapot is maar die is nog niet zo gek lang geleden vervangen. Zou het toch de egr kunnen wezen en zou afdoppen misschien helpen?

Geplaatst door

TerrorJoris (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is een hele waslijst aan problemen die stotteren en inhouden kunnen veroorzaken.
Van valse lucht, via defecte/verouderde sensoren tot aan mechanische problemen.
En een lekkende egr klep kan beschouwd worden als valse lucht, maar is hier denk ik niet de meest waarschijnlijke oorzaak.

Omschrijf de omstandigheden waaronder de motor stottert. Koud, warm?
Constante snelheid of optrekken? Net na het schakelen? etc., etc.

oldford 0
badge

6 jaar

Hij doet het tussen de 2000rpm en 3000 rpm de mate van stotteren word erger naar mate de auto warmer word maar ook bij koude motor stottert tie

TerrorJoris 0

6 jaar

Weet niet of dit al verholpen is, zal wel denk ik.

Heb ook zo'n probleem gehad.

Na uitlezen bleek er iets aan de hand met luchtmassameter, is vervangen.
Bleef het nog doen. Toen EGR klep nagekeken. ene garage zei dat deze nog werkte. Andere garage zei dat deze kapot was.
Heb ik ook maar laten vervangen.
Probleem was helaas nog steeds aanwezig, en bleef storingen krijgen met name als ik het pedaal wat steviger intrapte.
Als EGR klep minder goed werkt of niet dan treed er extra vervuiling in de motor op.
Ik heb daarom ook nog even goedje in inlaat gesprayt maar doe ik liever niet te vaak.
Naar aanleiding van dit weten en daardoor veel uitzoeken op internet ben ik erachter gekomen dat het mogelijk de mapsensor zou kunnen zijn. Hoe vreemd ook dat als je een EGR klep laat vervangen dat ook niet de mapsensor nagekeken wordt.
Heb dit zelf nagekeken en gereinigd. Probleem weg.

Afentoe moet ik dit nog wel eens doen maarja complete motor reiniging is ook niet heel goedkoop, busje remreiniger is stukje goedkoper.

Misschien heeft iemand hier nog wat aan.

Perisma 0

6 jaar

Zowel een luchtmassa meter als een map-sensor op de motor? Dat moet dan een turbo motor zijn.
Over welke auto (merk, type, modeljaar, motorinhoud, diesel of benzine) heb je het, Perisma?

Benzinemotoren zonder drukvulling hebben (bijna) nooit die 2 sensors.
1 van die 2 is voldoende voor een correcte werking van het inspuitsysteem en montage van de 2e zou het alleen onnodig duurder maken.

oldford 0
badge

6 jaar

Ik ben ook maar een leek...;-)

Weet niet dat dit zo werkt.

Ikzelf heb astra H 1.7cdti

Is een diesel met turbo inderdaad.

Dacht laat ik ook even beetje input brengen...;-)

Perisma 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.