Opel Astra 1.7 dtl: stotteren bij koude motor boven 2000 toeren

Bouwjaar: 2000

Mijn astra stottert bij koude motor boven de 2000 toeren.

Mijn garage heeft hem al bij de Opel-dealer gebracht, maar daar kwamen ze er ook al niet uit.

Eenmaal op temperatuur is er totaal niets meer aan de hand.

Dit duurde wat lang, dus is er een nieuwe thermostaat geplaatst

Advies van de opel dealer was 4 nieuwe verstuivers a €200,-

80% kans dat het dan over is zeggen ze,

een dieselmotorenbedrijf denkt aan een nieuwe brandstofpomp a €1500,- zonder te weten of het dan over is.

Is er iemand die dit probleem als zodanig herkent ¿



Jveldt

Geplaatst door Jveldt (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

inderdaad helaas verstuivers en/of pomp.




Jeroen5364 (0), 20 jaar geleden

Geachte,

ik ben nieuw op dit forum maar ben heel blij dat ik dit forum gevonden heb.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem als van u.

Indien de motor koud heeft, dan stottert de motor rond de 2000 toeren en hoger.

Traag of vlug optrekken maakt hierin geen verschil.

Probleem doet zich het meest voor vanaf 3e versnelling (minder in 1e en 2e versnelling)

Ik heb al een aantal keren mijn dealer bezocht en dit probleem uiteen gedaan.

Voor hen is het echter moeilijk te testen omdat de wagen volledig koud moet hebben.

Ze wisten zelf niet wat het probleem was en waar het vandaan kon komen :(

Dit forum is mijn laatste raad.

Ik heb al veel problemen gehad met deze wagen (zelfde bouwjaar als uw wagen en zelfde type).

Vorige maand was mijn startmotor nog kapot, ze hebben een volledige nieuwe moeten steken (250€) en nochthans is deze wagen nog maar 3 jaar oud en heeft hij slechts 90.000 km momenteel.

Koplampen die stuk gaan, motor-electronica lampje die brand zonder dat ze een foutcode vinden. Mijn groot-lichten die ik kan aansteken maar soms helemaal niet meer af krijg (heel vervelend bij tegenliggers), etc...


Bij mij ging de garage 3 dingen proberen nl:

- elektronica uitlezen

- overbrenging controleren

- dieselpomp vervangen

Jveldt (0), 20 jaar geleden


Jeroen5364 (0), 20 jaar geleden

Jimmy,



ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt ivm die dieselpomp.

Ik heb deze nog niet laten vervangen. Die 3 laatste puntjes waren "voorstellen" die de garage deed omdat het dat misschien kon zijn...maar ik hoor niet graag het woord misschien...men kan zo 1000 dingen proberen tot met het dan uiteindelijk gevonden heeft.

Ik ga eens een opsomming maken met mijn problemen en eventuele oplossing. Hier volgt ze:

- Probleem: Motor-electronica lampje die gaat branden na een onderhoudsbeurt.

Oplossing: geen. Ze vonden niks abnormaals. Het probleem is nu vanzelf weg gegaan.

- Probleem: Grootlichten niet meer kunnen afleggen.

Oplossing: niet opgelost. De garage heeft nieuwe schakelaar gestoken maar ik kwam thuis en het was nog steed hetzelfde.

- Probleem: Niet meer kunnen starten.

Oplossing: Opgelost. Nieuwe startmotor (250€)

- Probleem: Schokkende koude motor bij toerental hoger dan 2000 rpm.

Oplossing: GEEN. Voorstel van de garage: de 3 puntjes die ik aangehaald heb. Nl.: 1) motorelectronica probleem, 2) overbrenging, 3) dieselpomp

Bij dit laatste probleem heb ik dus nog geen beslissing genomen, ik ga eens contact opnemen met een andere opel dealer...eens horen wat deze zegt.



Ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt heeft :)



Jveldt (0), 20 jaar geleden



Ja,juist dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen.

Het is me nu duidelijk.

Ben benieuwd wat een andere garage er van zegt, ik denk eigenlijk hetzelfde.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

ik vind het wel een leuke opmerking van je. ik wou dat alle klanten zo dachten.....overigens wil ik wel opmerken dat het wel degelijk 2 verschillende klachten en oplossingen kunnen zijn bij beide wagens.....ga er niet direct vanuit dat het bij beide de oplossing wordt...



Jveldt (0), 20 jaar geleden

Opeltje,

Ondanks dat de klachten van ons enorm erg met elkaar overeenkomen , zou het inderdaad kunnen zijn dat het hier om twee verschillende storingen gaat, hij heeft uiteindelijk ook nog last van andere zaken zoals grootlicht,motorlampje..ed

en dat heb ik niet, desalniettemin blijft het vervelend hoor,

het zou voor mijn garagehouder ook een enorm risico zijn om er zo maar even een nieuwe brandstofpomp in te zetten , zonder te weten of het dan echt over is, en dat zelfde geld voor de verstuivers.

nou ja wie het precies weet te vertellen mag het zeggen............

Jveldt (0), 20 jaar geleden

Er is inmiddels weer heel wat gebeurd.

Er is een andere brandstofpomp geplaatst, en de verstuivers zijn eruit geweest en getest.

Het stotteren is nu helemaal over GELUKKIG.............

Het enige probleem is nu nog dat het motormanagement lampje soms tijdens het rijden aangaat, maar als ik de motor uit doe en later weer start, dan brand hij niet meer, dus zal het wel geen kwaad kunnen.(dit brandde echter voor de reparatie nooit, alleen even tijdens het starten,zoals dat ook hoort)

Jeroen5364 (0), 20 jaar geleden

Dat is heel goed nieuws voor jou :)

Ik heb ondertss meer problemen gehad.

Oliepomp heeft gebroken en ze hebben een nieuwe moeten steken.

En nu een week geleden had ik ook het probleem dat het motor management lampje brande.

Ik heb dit laten nazien en er was 1 van de gloei-kaarsen kapot.

Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: hoeveel heeft het u nu gekost om die brandstofpomp te vervangen + het nazien van de verstuivers?

Heel erg bedankt om mij op de hoogte te houden

Jveldt (0), 20 jaar geleden

Stotteren begon na een maand weer, Nu zijn er door de brandstofpompengigant 4 nieuwe verstuivers geplaatst.

Toen ik zei dat die de vorige keer door hem waren getest, en goed waren bevonden, zei hij dat ze toen waarschijnlijk getest zijn op de eerste trap, en ze hebben twee trappen.

Brandstofpompengigant zei nog wel dat de binnenverlichting bij stationair toerental een beetje flikkert ,wat te maken zou kunnen hebben met een ecb of zoiets

Nu stotterd hij nog een heel klein beetje bij koude motor, wat heel snel ophoud, daarna gaat nog steeds het motormanagement lampje branden, terwijl de motor dan prima loopt.(gaat niet vanzelf uit, alleen als de motor even uit is geweest en opnieuw wordt gestart, daarna brand hij redelijk gauw weer)

nou ja er zit ook een scheur in de dynamoriem, dus hij moet toch even naar de garage, moeten ze hem ook maar even uitlezen.



Jeroen5364 (0), 20 jaar geleden

Eerst en vooral: bedankt om mij op de hoogte te houden.

Ik worstel nog altijd met hetzelfde probleem bij mijn wagen.

De garage zou graag een meetapparaat installeren maar dit hebben ze momenteel niet ter beschikking, dus ik moet wachten achter dit apparaat vooralleer ze een diagnose kunnen stellen bij mij.

Ze zijn 90% zeker dat het het pompstuurapparaat zal zijn, maar met dat apparaat gaan ze het zeker weten.



Ik hou je op de hoogte zodra ik meer weet.

Jveldt (0), 20 jaar geleden

Nou dat zou voor jou mooi zijn dat dat de oplossing was.

Ik heb hem vandaag wederom bij de brandstofpompengigant gebracht, nadat ik hem er vorige week ook al had gebracht, toen zei de monteur : Hij rijdt nu zo mooi, zo mooi heeft hij nog nooit gereden , nou mijn vrouw heeft hem toen naar huis gereden, en ze zei direct al, dit is nog steeds niet goed,maar ja we proberen het maar even een paar dagen, en inderdaad, er is met koude motor niet mee te rijden.dus hij staat nu weer bij de dokter, en we wachten het maar weer af.

Jeroen5364 (0), 20 jaar geleden

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb voor de problemen met mijn Opel Astra.

Ik heb een Toyota gekocht en mijn Astra overgelaten aan de garage, binnen paar weken heb ik mijn nieuwe wagen :)



Van mij was het stuurapparaat van de motor nu kapot, wat zo'n 1000€ kost :o

Daardoor stotterde hij dus zo bij koude motor.

Jveldt (0), 19 jaar geleden

Bij mij is het nu echt opgelost.
Het brandstoffilter is er afgehaald en gecontroleerd op yzerslijpsel, wat er inderdaad inzat.
Dit werd veroorzaakt door een plunjer uit de brandstofpomp die er scheef in zat.
Dit slijpsel ging via de retourleidingen terug naar de tank en daarvandaan weer naar het filter, en naar de brandstofpomp.

Er is een andere brandstofpomp geplaatst,de tank is gedemonteerd en gereinigd, alsmede de leidingen.

Het motormanagement lampje brand nu ook niet meer en het stotteren is nu ook over.
Het filter is nu na 3000 km wederom vervangen uit voorzorg.

Jeroen5364 (0), 19 jaar geleden

Dat is echt goed nieuws voor je!!!

ik heb nu al een tijdje mijn nieuwe Toyota corolla en ben er heeeeeeel blij mee!

Wat er nu van mijn Opel geworden is weet ik niet :)

Groeten

Jeroen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.