Hallo,
Ik heb vanwege een stotterende motor diverse acties ondernomen om dit te verhelpen.
Verdelerkap + bedrading en bougies, luchtslang naar de inlaat vervangfen wegens scheurtjes, nokkenas meter vervangen, en ik had waarschijnlijk te hoog octaan gehalte omdat ik overstapte van super naar euro.
nadat enkel nog euro in de tank zit loopt alles weer pico alleen heb ik op aanraden van een maatje fuel injector/carb cleaner in de tank gegooid en begint het gesputter weer langzaam aan te komen.
Wat had ik beter niet kunnen doen of welk onderdeel speelt een spelletje met me?
groetjes,
DNA
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vertel eens exact wanneer hij begint te stotteren...
Hij loopt laag stationair,700-800 en heeft wegvallertjes tussen 500 en 800 toeren. Hij start weer vrij moeilijk en als ik tussen 1000 en 2500 toeren vol gas geef wil hij 'stikken'
20 jaar
mogelijk is de motortemperatuur sensor het probleem.
dat enkele draadje wat aan mijn blok zit?
20 jaar
wat ik bedoel is dat ik niet zeker weet wat/waar die sensor zit.
groeten
DNA
20 jaar
nee, de sensor met 2 draadjes....zit in dezelfde buis...ik meen dat het een blauwe is...
leekje weet nog steeds niet waar hij die kan vinden.
DNA
20 jaar
vlak bij de dynamo span steun..
je denkt dat het niet zozeer met de stappenmotor (is dat de lfr?) of de reiniger te maken heeft?
20 jaar
de stappenmotor kan inderdaad ook deze problemen geven...maar geen inhouden....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar