close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Stuur

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Enige tijd geleden had ik een probleem met de stuurbekrachtiging van mijn auto. Deze leek gewoon op stuurslot te staan, en stuurde zwaarder naar rechts. Op advies van deze site en de opel garage is toen de complete stuurkolom vervangen. Sindsdien heb ik toch nog een vreemde klacht. Na de reparatie had ik mijn auto opgehaald en stond mijn stuur scheef naar rechts (zeg maar op 12.05 uur) Ik terug naar de garage. Toen stond mijn stuur iets naar links scheef (zeg maar op 11.57 uur) Ik dacht laat het maar zo. Maar tijdens het rijden lag het stuur gewoon zwaar in mijn handen. Zelf ben ik werkzaam in een vrachtwagen garage dus aan mijn collega's gevraagd wat het probleem kon zijn. Zij adviseerde mij om mijn auto te laten uitlijnen. Dit is gebeurd en toen stond mijn stuur weer scheef naar rechts.
Zeg maar op 12.03 uur, gevraagd aan mijn collega of hij het stuur recht kon zetten, dit ging niet. Mijn collega heeft vervolgens met mijn auto gereden en vond ook dat het stuur niet lekker in de hand ligt, hij trekt.
Opnieuw uit laten lijnen nu staat het stuur op 12.01 uur, dus niet echt noemenswaardig van het scheef staan.
Toch heb ik nog steeds het idee dat mijn stuur zwaar in de hand ligt. Zodra je ook 100 km rijdt en je laat het
stuur los en in de rechte stand gaat hij naar links, rijd je 30 km en het stuur recht dan rijdt hij lijkt het gewoon rechtdoor. Dit zijn de uitlijngegevens(actueel):

links rechts
Wielvlucht 0.17 -0.26
Askanteling 1.20 1.19
Sporing 0.05 0.05
K.P.I. 13.20 14.08

Mijn collega heeft ook naar alle kogels gekeken en volgens hem is hier niets mee aan de hand.
Wat kan het probleem nu nog zijn? En volgens het uitlijnbedrijf is de wielvlucht niet aan te passen.
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet.
Alvast bedankt!
Totale hoek

Geplaatst door

Jolandah (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Naar mijn idee zit het probleem in de wielvlucht.(als alle draagarmrubbers en kogels goed zijn).
Klopt,vaak is hier geen afstelling mogelijk,maar je kunt altijd het subframe verschuiven,totdat de wielvlucht redelijk gelijk staat.
In eerste instantie moet alles achter gelijk staan (is altijd wel iets te verstellen.)
Dan voor afstellen.
Met name verkeerde afstellingen van de sporing aan de achterkant,en de sporing en wielvlucht aan de voorkant hebben de meeste invloed op weggedrag.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

je kunt in de universele handel (betere automaterialezaak) bouten kopen waren mee je de wielvlucht 1 graad kunt verstellen. deze twee bouten zitten op de plek waar de schokbreken op fuseestuk vast zitten. ik heb ze zelf ook een keer gebruikt. wat je ook kunt proberen is linker voorwiel wisselen met recht voor om te kijken of het trekken veranderd. of voor naar achter kruislinks.
dan zit het in je banden. je zegt na wisselen stuurkolom is er nog een bezwaar is het zwaar sturen wel veranderd na links of rechts.
is het stuurwiel recht gezet met uitlijning of het stuurwiel eraf en tandje verdraaid.
het kan dan zijn dat de stuurkolom niet in de middenstand staat.

gr. golden bearing

dat het stuurhuis niet in de middden stand staat kan je bijna op zeker stellen
stuurhuis op midden teken zetten en dan de rest afstellen met vast gezet stuur voor de sporing
dit is ook bij dacht citroen zo
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.