Kort geleden is er bij mij een temp sensor vervangen omdat de oude het niet meer goed deed.
NU heb ik bij deze bijna hetzelfde probleem.
De temperatuur komt niet boven de 45 graden als ik rij. Als de auto stationair draait dan doet ie het wel goed.
Door dit probleem merk ik dat me auto meer benzine verbruikt dan normaal..
Wat kan hier de oorzaak van zijn?? EN waar is deze temp sensor in de auto te vinden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit probleem heeft niets met de temp sensor te maken als ik jou was zal ik eerst de termostaat vervangen.basje
vervang de thermostaat maar. Deze gaan regelmatig stuk. Door een te vroege opening van de thermostaat wordt de motor teveel afgekoeld en wordt het brandstofmengsel rijker gezet. Bij stationair draaien wordt het koelsysteem niet afgekoeld door de rijwind. Succes.
Ja de thermostaat bedoelde ik.. sorry had het verkeerd opgeschreven..
weet je ook mischien waar die precies ligt?
20 jaar
achter de distributie riem zit het termostaathuis. basje
Bedankt Basje en Averdonk...
Ik wil dit graag zelf doen omdat ik door een garage al ben belazerd en niet meer terug wil..
Is dit een moeilijke klus? Kan deze gewoon vervangen worden zonder dat de distrubutieriem eraf moet? Of iets met het koelwater gedaan moet worden?
Zijn er mischien foto's ervan ergens op internet?
20 jaar
Luchtfilterhuis weghalen, distributiedeksel verwijderen. Motor op tekens zetten: in onderste poelie zit een inkeping: deze moet op teken staan op ongv. 2 uur( teken op deksel of uitstekend pinnetje. Bovenste tandwiel inkeping op 12 uur. ( inkeping in achterste deksel. Riem verwijderen plus tandwiel. 2 boutjes achter het tandwiel loshalen en je kunt de kap iets terugtrekken. Koelwaterslang loshalen en de 2 boutjes van het thermostaathuis. Er loopt dan koelwater weg, maar dat is niet erg. Thermostaat met nieuwe ring monteren in omgekeerde volgorde. Systeem ontluchten door de temperatuurzender ( met blauwe draad op inlaatspruitstuk ) uit te draaien en wachten met het vullen totdat daar weer koelwater uitkomt. Half uurtje werk. Ps: thermostaat van 92 graden opening monteren. Succes en zet de tekens goed!.
en als je er foto´s van maakt en deze mij mailt zal ik er voor zorgen dat het op het net komt te staan op mijn site..zoadat anderen er mogelijk ook wat aan hebben.
Loopt er veel koelwater weg bij het verwijderen van de koelwaterslang?
wat bedoel je met thermostaat van 92 graden opening monteren?
ik zal proberen om foto's te maken
20 jaar
Een litertje of 2-3 in totaal. Thermostaat mag pas openen bij een koelwatertemperatuur van 92 graden. Dit is de normale temperatuur.
als ik het goed begrijp.. pas monteren als het koelwater 92 graden is?
20 jaar
Nee, dan brand je de vingers. Dit betekent, dat waneer de thermostaat goed werkt, deze pas bij een koelwatertemperatuur van 92 graden open gaat en de doorstroming naar de radiateur vrijgeeft om het koelwater te laten koelen. Jou defecte thermostaat doet dat al veel eerder, vandaar dat de temperatuurmeter nagenoeg niet oploopt en dus de motor niet op bedrijfstemperatuur komt.En zolang de motor niet op bedrijfstemperatuur is, heb je een hoger benzineverbruik. Vervangen dus liever met een koude cq. koele motor om je vingers te sparen. Groetjes.
ahaaa... haha oke einedlijk begrijp ik het.. Bedankt voor de info en Tips!!!!!!!!!!!!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar