Opel omega mv6 x25xe: terugvallen van de laadspanning

Bouwjaar: 1995

Als de auto koud gestart wordt, met alle verbruikers uitgeschakeld,zakt om de 4 a 5 seconden de laadspanning weg van 14, 2 naar 13,6 v.
De laadspanning zakt niet verder, omdat het nog geen seconde duurt, een dipje dus.
Dit gaat zo een paar minuten, tot de motor iets warm is, en dan heeft de auto weer een constante laadspanning.
Wat kan dit zijn voor een probleem?

ATE747

Geplaatst door ATE747 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

spanningsregelaar op de dynamo stuk?? rijd eens langs een auto - elektra bedrijf voor een (doorgaans) gratis diagnose..

ATE747 (0), 18 jaar geleden

Ik heb net een paar dagen geleden, er een gloednieuwe dynamo opgezet.
Dit heeft alleen de laadspanning verhoogt, maar niet het probleem verholpen.

tijne (0), 18 jaar geleden

slechte massa van de dynamo op het blok of van de accu naar de motor (via het carsie)

gr tijne

ATE747 (0), 18 jaar geleden

Bij de montage van de nieuwe dynamo, heb ik nogmaals de massa draden nagelopen, maar dat is allemaal goed.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is er niet iets dat veel stroom trekt net ne het starten.

Iets in de motorregeling??

Willem

biomus (0), 18 jaar geleden

@arend,

Je zegt dat je het (massa's) hebt nagelopen. Heb je ze ook schoongemaakt? Want kijken helpt niet!
Het kan ook nog een accu zijn met kromme platen.
Het is in ieder geval een warmteprobleem, uitzetten en krimpen.

suc6, Bio

ATE747 (0), 18 jaar geleden

Alweer een paar tips, dat gaat de goede kant op, bedankt.
Willem, aan de hand van jouw tip, ga ik de compressor van de luchtinspuiting op het inlaatspruitstuk controleren.
Biomus, ik heb een paar maand geleden de accu vervangen voor een nieuwe, dus die ligt niet te klieren.
De aanluitingen van de massakabels ga ik loshalen en controleren cq schoonmaken.
bedankt voor de tips!

biomus (0), 18 jaar geleden

@arend,

Een plaat kan al krom trekken bij de eerste (verkeerde) lading, dus ga er niet zo maar vanuit dat ie goed is. Je kunt gelijk hebben, maar meten is weten!

Suc6, Bio

ATE747 (0), 18 jaar geleden

Probleem opgelost.
De compressor van de secondaire luchtinspuiting, is vastgelopen.
Deze veroorzaakt een vette sluiting.
Ik wil langs deze weg iedereen nog een keer bedanken voor zijn inbreng.

Groeten Arend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.