Een tijd geleden ging mijn vectra in de noodloop. Dit werd steeds erger. Foutcode P1901 Drukverschil tussen in- en uitgang van partikelfilter.
Heb op verschillende sites gezocht naar meerdere mensen die last hebben van dit euvel. Hieronder kun je lezen hoe het bij mij is opgelost:
Getracht handmatig te regeneren met de TECH2, maar dit zonder resultaat. Tijdens de regeneratie, ging ie ook in de noodloop.
Drukverschil uitgelezen. Tijdens gas geven: 95kPa .. Dit is veel te veel.
De oplossing:
++ 3 flesjes Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner in de tank (ligt eraan hoevol of hoeleeg de tank is)
++ Auto een tijdje stationair laten lopen
++ Turboslang lospakken
++ Stekker van de EGR losmaken
++ 2 spuitbussen Forté Air Intake Cleaner door het spruitstuk
++ Stekker van de EGR vastmaken
++ Alle storingen wissen
Dan flink, maar dan ook flink afstampen (alsof ie niet van jezelf is ) Heb um gruwelijk toeren laten maken. In alle versnellingen tot aan de 5000 toeren en dan schakelen.
Hier is ie nog maar 1 keer in de noodloop gegaan.
Nogmaals drukverschil uitgelezen: max 5kPa.
Toen weer met de TECH2 laten regenereren. Nu max drukverschil 2kPa.
Hij gaat weer als de brandweer
Advies: Bij elke grote beurt spuitstuk reinigen met intake cleaner en een flesje dieselconditioner in de tank. Zo blijft het hele zaakje schoon.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bedankt voor je tip.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar