👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
het probleem is als volgt: de motor heeft van de 1 op de andere dag geen vermogen meer. motor storingslampje brandt bij stationair en gaat uit bij 1900 toeren. als de auto onbelast draait bij hogere toeren gaat het lampje weer aan en weer uit zodra er weer belast word. vandaag bij het uitlezen werden 2 storingen aangegeven: EGR DOORSTROMING en TURBO MAGNEET VENTIEL. ik heb de weerstanden van de regelventielen nagemeten en die kloppen de afgegeven spanning bij contact aan ook. bij lopende motor word de wastegate bedient maar de turbo komt niet op druk. bij belaste motor bij 120 km/h merk je wel dat de turbo wat doet maar lang niet zoveel als hoort. als ik meer dan 5 min 140 rij valt de turbo plotseling uit en is al het vermogen weg. ik heb net geprobeerd om de regelstang van de wastegate open te duwen met de hand en dat lukte bij stationair toerental.
kant het zijn dat het vacuum te laag is? of is hier wat anders aan de hand? als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het komt regelmatig voor dat er een vacuum slang stuk slijt.
deze loopt van de vacuumpomp ( achterkant nokkenas) voorlangs de motor via distr zijde naar wastegate.
als deze niet stuk is zou ik vacuum meten op de pomp zelf dit is met lopende motor rond de -800.
vanmorgen was het probleem opeens weg. ik starte de auto en alle lampjes bleven uit en de motor had weer de aude vertouwde 100 pk. ik vraag me alleen nog steeds af wat het geweest kan zijn.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar