Bij mijn zafira 2.0 dti is sinds enige tijd een kleine vermogensdip merkbaar als ik flink optrek. Het valt op dat dit meestal (of misschien wel steeds) rond de 2500 toeren optreedt.
Hij houdt rond dat toerental iets in, en trekt dan pas door.
Dit is merkbaar in vrijwel iedere versnelling, maar in de laagste het meeste. Waar kan dit aan liggen? De turbo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk eerder een beginnende defecte luchtmassameter
Hallo Pieter,
Ik wil opeltje niet tegenspreken, bij mij was de eerste reactie van de opel dealer inderdaad lucht massa sensor.
Kijk even op onderstaande topic.
www.problemcar.nl/index.php?topic=27878
19 jaar
@Bert
Gezien de prijs van een LMM, denk ik dat ik die franse site maar eens als eerste opvolg. De LMM kan dan altijd nog.
Hoeveel had jouw dti gelopen toen? En hoe heb je geheel zuiver gemaakt?
19 jaar
De mijne had 2 ton gelopen, maar het gedonder begon ongeveer bij 160.000. Alles zag er uit als op de foto's op de Franse site.
Heb de boel schoongemaat met petroleum, kwast en een schraper.
Doe voorzichtig met het loshalen van de brandstofleidingen. Als de auto nadien niet wil aanslaan door lucht in de leidingen, geen paniek gewoon aanslepen. Loopt ie binnen een 100 mtr.
Succes
19 jaar
PieteL, is het probleem opeglost met deze franse oplossing !? Ik heb namelijk ook een Zafira 2.0 DTI en ook ik heb een vermogensdipje rond de 3000 toeren !
Mijn auto hefet nu ook 160.000 km gereden... En de dip is niet altijd merkbaar, maar ben bang dat dat strax wel meer gaat worden...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar