Het zit zo: afgelopen vrijdag nieuwe autoradio gekocht --> was de constante spanning kwijt. De zekering doorgemeten zoals die op het schema in het boekje stond, die was goed.
Beetje wanhopig maar gekeken naar de kabelboom die achter de radio uitkomt (dus middenconsole en tellerbak eruit).
Uiteindelijk bleek het toch een zekering te zijn, maar die zat op een andere plaats dan volgens het boekje zou moeten.
Evenwel, nu heb ik een nieuw probleem, wat toch wel een stukkie groter is:
er werken nu verschillende dingen niet meer:
- dashboardverlichting
- knipper-/alarmlichten
- achterruitverwarming (althans, lampje brand niet)
- interval ruitenwisser (andere standen doen het wel)
- interieurverlichting.
ik hoopte dat het aan een zekering lag. Helaas niet, alle zekeringen een voor een doorgemeten maar allemaal nog heel.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En je probleem was toch opgelost volgens jezelf ?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
[quote=moderator]En je probleem was toch opgelost volgens jezelf ?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/quote]
dit zijn helaas twee losstaande problemen... de constante spanning van m'n radio is opgelost, echter is er een nieuw probleem voor in de plaats gekomen.
dacht voor de duidelijkheid een ander topic te openen, omdat deze problemen eigenlijk los van elkaar staan?
16 jaar
confort modulle nakijken op stroom en massa bv. voor zover ik weet word dit allemaal daardoor gestuurd
best even een schema er bij nemen.
heb ik even na gekeken en ik krijg combination control relais/modulle
daar zit aangesloten voor zover m'n schemas gaan
- dashboardverlichting
- knipper-/alarmlichten
- interieurverlichting.
- interval ruitenwisser
- achterruitverwarming
al wat je hier opnoemt
kans is dus groot dat je probleem daar zit
16 jaar
doet me goed om dat te horen :) (nou ja "goed")
dat is denk ik iets wat ik zelf niet zal kunnen maken.
zal morgenvroeg garage (of garages, mochten ze geen tijd hebben) bellen met het probleem en zal dan ook vermelden dat het vermoeden er is dat het daaraan ligt...
16 jaar
Jupz multitimer naar de #@^@%!%&$^#~^%^*&
Deze zit achterin zekering kast.
Deze is gelijk van de Vectra-B en astra-G
beschrijving:
Hier de omschrijving voor het demonteren van de Multitimer:
* Verwijder de aangewezen relais:
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
* Stekker losnemen door de lipjes naar elkaar toe te drukken en te trekken, (gaat best zwaar)
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
* Schroef de 3 schroeven van de zkering kast los en open de zekering box door de lip onderaan de kast omhoog te duwen en te trekken,
nu kun je de zekering kast iets naar je toe halen
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
* Groene pinnetje eruit trekken
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
* Schuif de multitimer nu uit de zekering kast:
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
Multitimer:
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
Grtzz Wim
ben inmiddels naar garage geweest...
bleek allemaal mee te vallen: een losse stekker van de comfort module
15 eurootjes en het werkte weer :)
16 jaar
Okeej kan ook, geeft zelfde problemen he.
Ow: officiele naam is Multitimer
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar