Opel Astra: Versnellingspook en schokken motor

Bouwjaar: 1996

Hallo

Dit bericht gaat over een Astra F X1.6XEL uit oktober1996.

Ben vandaag bij de dealer geweest. Had klachten m.b.t. de versnellingspook (deze resoneerde vanaf 2500 toeren, irritant geluid) en de motor schokt stationair hevig. Nu is de versnellingspook aardig gemaakt. Zal een of ander rubbertje in dat vervangen is ?? Heb het meegekregen. Vraag is nu waar het zit en waar het voor dient. Rubber ziet er niet versleten uit.
Groter probleem is echter dat ik wel ff 180 euro's betaald heb voor werkelijk prutswerk. Hij zou zogenaamd weer lopen als een zonnetje. Bougies zaten los zeiden ze (had ze twee weken terug vastgezet en gecontrolleerd) en een of ander vacuumslangetje voor de benzinedampen ??? was gescheurd. Dus nu liep ie weer perfect. Ik betalen en rijden maar. Versnellingspook ok, maar de rest nog even ellendig. Zelfs hebben ze me nog nieuwe bougies er in gezet om me op kosten te jagen. Geen ene dikke heeft het dus geholpen.
Wat kan er nu verder nog aan de hand zijn ? Eerst dachten ze aan vervuiling, maar daar zijn ze dan opeen van af gestapt ? Waarom wordt er zo vaak geprutst bij de Opel dealer ? Je betaalt er veel voor maar ik heb vaak mijn twijfels. Ik dacht dat Opel (en de dealer) voor kwaliteit stond ??
Ga dus morgen maar eens terug...
Wat is er aan de hand met die dealers ? Gaat het ze te goed af ??
Gr.
Remco

remco9422

Geplaatst door remco9422 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

hoe ziet het rubbertje er uit remco? (of geef eens een onderdeel nr staat op de bon) en inderdaad, gewoon terug gaan. ze hebben hun werk niet correct gedaan.

remco9422 (0) PRO, 19 jaar geleden

00738789 is nummer ring..

Heb het idee dat ie nog af en toe ratelt. Ben terug gegaan en die piepo's hebben weer eens verkeerd genoteerd. Sprak de monteur. Die kijgt ook maar zijn werkorders. Motot schokt stond er op. Ik had nog 100 x verteld dat het bij stationair alleen is, niet bij rijden. Inderdaad, meneer monteur was gaan rijden en merkte nix. Vandaar. Kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Fout van de man in het strakke pak achter de balie (bedrijfsleider ??). Maar goed. Ze verwachten nu dat er een klepje blijft hangen. Komt vaker voor bij dit type. Blijkt een contructiefout. Geleider waar klepsteel doorheen schuift, is blijkbaar de nauw. Dus erg gevoelig voor vuil. Komt zelfs voor dat ze in ergste geval de kop demonteren en die speling groter maken door ze uit te frazen. Moet veel problemen verhelpen. Maar was pas het ergste scenario. Ze gaan het proberen met een motorspoeling (Forte) die ze puur gebruiken. Zei dat ik al 3 keer toevoeging aan tank had gedaan. Dat baat dus niet. We zien het wel morgen.
Verder nog even gevraagd naar de vervloekte EGR klep (ja, ik ben er door geobsedeerd !). Enige oplossing moet zijn dat ik een nieuwe aanschaf en deze los laat bungelen in de motorruimte. Wel een beetje vastmaken natuurlijk. Oude (werkende) laten zitten. Stekker van oude af (dus klep DICHT ??) en stekker op nieuwe die voor spek en bonen mee doet. Maar computer moet het dan zien als een werkende klep. Welliswaar zuigt ie dan nu dus alleen schone lucht op die nergens naar toe gaat. Dit zou moeten lukken ???

Gr.
Remco

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

dat van de klep gaat niet werken denk ik remco...maar laat ze het ze het maar proberen....de o ring zit onder de pook gemonteerd, onder de kogel onder de pookhoes.

remco9422 (0) PRO, 19 jaar geleden

Waarom denk jij dat dat dan niet werkt ??

Gr.
Remco

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

dat heb ik je in en andere topic al verteld...



http://www.problemcar.nl/index.php?topic=17832





Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.