heb hier een vivaro 2.0dci 84kw van 2007, deze is stilgevallen tijdens het rijden en niet meer aangeslaan. Foutmelding met Autel maxidas uitgelezen,
fout p2294 brandstofdruk regelklep foutief, foutmelding is niet te wissen. Zekeringen nagezien (ok).
Dan maar alles bovenaan losgemaakt om toch iets te kunnen zien, op de druksensor komt spanning op. Op parameters is de drukwaarde vast "bevroren" en beweegt niet. Injectors worden degelijk aangestuurd. Retourflow is er niet omdat er ook geen raildruk is vermoed ik.
De sensor wil ik vervangen, maar deze is volledig met rail en niet los leverbaar.
Heeft wagen een opvoerpomp in de bak als deze is voorzien van handpompje aan brandstoffilter???
graag enige hulp.
merci
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk rechts bij het filter of daar een zwart knijpbalgje zit.
Zoja heeft deze geen electrische opvoerpomp.
Wat is de drukrial tijdens starten deze moet boven de 250bar zijn om te kunnen aanpringen.
Kan zijn dat een verstuiver defect is en daardoor geen druk aanwezig in de buis.
Hen je geen lek in het lagedruk circuit?
Want als er lucht wordt aangezogen heb jet ook die melding.
De waarde van de raildruk is vast en beweegt niet, foutmelding is niet te wissen.
Ik vermoed toch ergens een kabelbreuk of kortsluiting in bedrading raildruksensor
mvg
kijk even wat je meet op de raildruksensor zelf en vergelijk dit met de 'gemeten ecu waarde'
dit kan iets meer duidelijkheid geven over de werking van de sensor.
mvg michiel
probleem in kabelboom naast luchtfilterhuis. Zeker 3 draden door en raakten elkaar.
Alles hersteld en probleem in orde.
dank aan iedereen
mvg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar