close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 2011: Vloeistofverbruik / Vermogensverlies 1.4 Turbo

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A14NET, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 140

Hallo allen. Kort geleden hebben we een Astra station gekocht die de helaas enorm veel problemen heeft opgeleverd. Zonder garantie gekocht (les geleerd). Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het probleem kunnen onderbouwen en uitleggen + de vraag of mijn garage de juiste zaken zegt.
Daarbij de vraag of de auto motorisch nog te redden is.(momenteel gaan wij er vanuit van niet).

Ik zal proberen het simpel te houden.
Gekocht in Nederland. In twee maanden af en toe slecht starten en soms slecht optrekken + rook uit uitlaat. Volgens garage wellicht carterventilatie:

Garage: Diagnose storing luchtinlaat. Vacuumklep
carter ventilatie vervangen, slang + slangklem
vervangen. Uitgebreide proefrit uitgevoerd.

Hierna was het slecht starten over. Andere zaken bleven.

Op vakantie naar Frankrijk. Volgeladen. Grotere problemen.
Bij heuvels houd motor extreem in.
Blijft echt op een toerental hangen.
Klinkt een ratelend geluid uit de motorruimte en af en toe een berg rook.
Optrekken snelweg op na een pauze (kortom vol gas) ook vaak inhouden.

Vakantie adres uiteindelijk gehaald door veel rechts rijden en zeer tijdig terugschakelen. Rechte stukken geen problemen. Geen lampjes. Op vakantie adres blijkt alle olie 'weg' van de peilstok. Auto geeft tekort olie alleen in de bochten aan. Bijgevuld. Rit naar huis.

Thuis olie ook weer op. Zelfde verhaal onderweg. Naar de garage gebracht voor onderstaande helse verklaring;

Garage: Uitgebreide diagnose motor uitgevoerd.
Storings geheugen uitgelezen. Olie peil bijgevuld (ruim
onder minimum). Bougies (de)monteren en
cilinderwanden controleren dmv endoscoop.
Vergaande slijtage cilinderwanden, nicaseal wand weg
gesleten. Bijgeluid motor afkomstig van rattelende
ketting en ketting spanner. Inhouden vermoedelijk
afkomstig van falende pcv klep in klepdeksel en
inlaatspruitstuk.

De laatste tijd geen veranderingen. Vlak landschap + minder gewichts belasting + rustig rijden levert wel minder problemen op, maar een snelle inhaal actie lukt nooit. Het olie verbruik is bij dit normale rijden dan ook niet zo extreem.

Wat er wel bij is gekomen is dat de koelvloeistof nu ook moet worden bijgevuld om de maand. Kapotte pakking?
Ik ben niet meer naar de garage geweest. Groot deel van het spaargeld zat in de auto dus helaas is er geen ruimte voor steeds diagnoses.

Auto had bij aanschaf 185k gelopen nu 191k. Ex lease dus groot deel van zijn leven volgens voorschrift onderhouden.

Mocht je willen reageren dan heel graag. De auto gaat waarschijnlijk gewoon weg, maar ik wil het zelf gewoon beter begrijpen. Is er uberhaupt een oorzaak voor dit soort 'slijtage'?

Veel dank alvast!
Groetjes F.

Geplaatst door

TheFrankyJones (5)

al 10 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Edit: Astra is naar de sloop.

TheFrankyJones 5

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.