Opel Vectra 2.0DLT: Vragen over de motor?

Bouwjaar: 1997

Ik ben sinds enige tijd eigenaar van een vectra station van 12-97. Ik ondervind de volgende dingen;
Op het koppelingspedaal is een konstante trilling, is dat normaal? Ingetrapt niet, maar als je je voet er gewoon ophoudt. Misschien zeurderig, maar ben erg gesteld op een goede auto. Heb dat ook niet eerder gehad bij andere merken.
Verder vind ik de auto erg traag, bij de 3000 toeren moet ik zeker schakelen, lijkt niet vooruit te branden. Geen motorlampjes die gaan branden dus het lijkt me niet het probleem van de luchtmassameter

Bedankt alvast voor jullie feedback!

vegadesigns

Geplaatst door vegadesigns (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

koppelingspedal trillingen zijn helaas normaal. wat traagheid betreft, ik zou toch eens een andere lmm proberen. het motorlampje hoeft hier niet per se op te gaan branden.

vegadesigns (0), 19 jaar geleden

Hey Opeltje bedankt. Ik las toch dat de meeste echt een mm-lampje hadden branden, ga het in ieder geval proberen. Schijnen nog steeds in Heteren te krijgen te zijn. En anders de EGR klep, lees dat ook érg veel. Wist niet dat ie zoveel kon mankeren ;)
Heeft het bij deze motor zin om slick50 toe te voegen? Heb nog een bus staan, en hij moet toch een beurt hebben. Goede ervaringen mee.
Nogmaals bedankt!

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Ik heb er zelf geen ervaringen mee,maar een kennis van mij(met aardig feeling ervoor)zweert erbij.
Volgens hem loopt de motor rustiger,mooier en zuiniger.
Ik denk dat ik het zelf eens ga proberen .
Ik ben monteur maar ik wil het zelf wel eens meemaken in mijn eigen auto (Opel Ascona 1.6SH uit 1982)Baat het niet dan schaadt het niet.
Ik laat het weten!
Maar mijn Asconaatje loopt al perfect dus ik ben benieuwd

vegadesigns (0), 19 jaar geleden

Die ervaringen hoor ik om mij heen ook, heb er met benzine en lpg motoren ook alleen maar baat bij gehad, maar lees ook verhalen van aanhechting aan alle niet-draaiende delen in de motor met vervelende gevolgen.

vegadesigns (0), 19 jaar geleden

Vandaag een nieuw LMM gehaald, morgen zal blijken of het inderdaad zal helpen.

vectra11724 (0), 19 jaar geleden

Heb een vectra 17td gehad trillingen in koppelingspedaal zijn overdreven opgetreden na 40000km dealer heeft zowat alles vervangen wat er mee te maken zou kunnen hebben tot een defecte compensator op de uitlaat toe deze zou trillingen doorgeven maar het is nooit meer goed gekomen.Heb nu een 22dti en bij bepaalde snelheden zie je het pedaal trillen maar het is niet storend als je het intrapt wat bij de 17td wel het geval was.Bij mijn 22dti ook geen lampje aan maar LMM defect had ook minder vermogen vervangen in garantie en weer ok.

vegadesigns (0), 19 jaar geleden

Heb de LMM vervangen, het rijdt weer beter maar vind het nog niet je van het. Volgens mij mis ik nog steeds vermogen. Vacuumslangen zien er goed uit en de EGR-klep is ook gangbaar.

vegadesigns (0), 19 jaar geleden

Het schijnen de 'wervelkleppen' te zijn die door roet vast kunnen komen te zitten. Uitlezing van de computer mocht niet baten; er was geen foutmelding. Ik vraag me nu af; kan ik de wervelkleppen zelf controleren cq. gangbaar maken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.