Hallo allemaal!
Omdat ik mijn probleem-Laguna spoegzat was, de stoute schoenen aangetrokken en een andere auto gekocht. Terug naar Opel want daar heb ik altijd goed ervaringen mee gehad. Tot nu dan :(
Afgelopen zondag 350 Km gereden (ik rij wekelijks maar +/- 50 Km). De auto reed lekker, vond hem wat rauw, maar wat wil je als je niet zoveel Km's maakt. De volgende ochtend begonnen de problemen. Ik start de auto, alles normaal. Ik wil wegrijden, maar voel de auto wat schokken. Bij het overschakelen naar de 2de versn. schokt de auto fel. Eenmaal snelheid opgebouwd en de auto rijdt normaal. Ik kom voor een stoplicht te staan en ineens lijkt het wel of ik op de kermis ben! De hele auto schudt en loopt zeer onregelmatig stationair (net of hij telkens uit wil vallen). Ik zet de auto even uit en het lijkt wel of hij door blijft draaien zonder ontsteking voor 2 seconden. Ik probeer de auto na 2 minuten weer te starten, maar hier heeft hij toch wat moeite mee. Ik krijg hem nog maar net aan, en loopt meteen weer onregelmatig stationair. Ik heb vandaag wat injectiereiniger in de tank gemieterd en ben een stuk gaan rijden. Op de terugweg van Gouda gaat ineens het uitlaatlampje branden (Niet van de kat. maar het lampje dat lijkt op de motor).
Als ik zo het forum lees zijn er inmiddels al heel wat mensen met ellende aan hun astra en hoop ik niet een van de velen te worden.
Zijn er meer mensen geweest met dit specifieke probleem?
TIA, Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk de egr-klep komt veel voor bij opel laat de computer uitlezen door de dealer veel succes
Mijn auto is van september 2002.
De motor is een Z1.6SE.
Is het (als het hier idd gaat om de oude versie van de EGR) een kwestie van coulance of kan ik aanspraak maken op Opel Master Service?
TIA, Richard
19 jaar
wat bedoel je met een garantieverlenging?
19 jaar
Ik ben zojuist bij de dealer geweest, en ja hoor! de EGR-klep!
Kosten 260 E. Nu is mijn auto net 4 maanden uit de garantie dus ging ik daar stennis over schoppen. resultaat: Op onderdelen zoals EGR-klep heeft Opel in het derde en vierde jaar een coulance regeling. EGR-klep is voor Opel en het arbeidsloon voor de klant. Uiteindelijke kosten: 60,00 E
19 jaar
nou, beter kan toch niet?
19 jaar
dat is zeker niet verkeerd, voor 60 euro nieuwe EGR-klep vanwege coulance!
19 jaar
Even over de 'masterservice' als je bij het probleem voor het stoplicht de mastersevice had gebeld had het je waarschijnlijk helemaal niks gekost, als je zelf naar de garage rijdt/kan rijden kost het je altijd geld
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar