👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Als de Vectra een tijdje stil stond en ik ga er mee rijden zie ik wat rook onder de kap weg komen. Duurt maar even.
Nou blijkt dus dat het bij de warmtewisselaar weg komt,zweet wat koelvloeistof door bij de dekselranden en bij een bout.
Nou heb ik alles bloot leidingen zijn weg, want ik wil de warmtewisselaar demonteren en opnieuw monteren met een nieuwe pakking of met siliconenkit.
Ik zie twee grote moeren en een x aantal torx boutjes, mijn idee is dat deze los moeten maar......
De ruimte tussen de cilinderkoppen = 45 mm en de deksel = 70 mm breed.
Heb zo`n idee dat de twee grote moeren en de torx boutjes los moeten en dan de deksel omhoog, deksel iets draaien anders wil deze er niet tussen weg en dan omhoog halen.
De warmtewisselaar is in het verleden al vervangen.
Graag advies.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad, eerst grote moeren los en dan de torx-boutjes. pas wel op, bij het losdraaien van de moeren kan het schroefdraad beschadigd raken.
bij aanbrengen vloeibare pakking, ik adviseer orginele pakking, de contactvlakken goed reinigen en ontvetten. ook is het aan te raden om de pakking 24 uur uit te laten harden. succes
Bedankt voor je snelle reactie Henk.
Het is wel een gesleutel maar het gaat wel lukken,en voorzichtig ben ik altijd.
15 jaar
Heb de zaak los en uitgebouwd, de twee grote moeren zaten wel goed vast maar het is gelukt zonder schade.
Uit voorzorg heb ik de olie leidingwartels er in gedraaid,zodat bij het losdraaien van de twee grote moeren de koeler niet kapot ging.
Toevallig had ik zo`n diepe dop 30.
En ja bij de dealer had men een tube kit voor de deksel,zit namelijk geen vaste pakking tussen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar