Een kennis van mij rijdt een Vectra 1.6i uit 1994 een C16NZ en die heeft 260.000 km gedraaid.Nu begint de versnellingsbak behoorlijk kabaal te maken in alle versnellingen dus baklagers naar de klote lijkt mij.Nu is die auto van mij geweest dus ik moet m weer fixen.Andere bak erop dus.Is dit een F13 bak?zo ja,kan ik er dan ook 1 van een Kadett 1.6 of Astra 1.6 pakken?
Heeft wellicht iemand nog een goeie bak liggen voor een leuk prijsje?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pas geleden nog iemand een bak gevonden voor ¤150 inclusief koppelingsplaat, via de onderdelenlijn.
Zie topic = 28005
succes,
Hans.
tis inderdaad een f13 bak.
Willem
Je kan ook het prise-aslager vervangen. Deze veroorzaakt vaak het kabaal in de bak. Je zal daarvoor alleen je bak gedeeltelijk uit elkaar moeten halen dus...
Gr Mark
19 jaar
Mark ,
ik weet niet waar jij het priseas lager denkt te vinden, maar die zit niet in de bak hoor!
Die zit in het vliegwiel en dat is het lager waar de priseas in rust.
Ik denk dat je een ander lager bedoeld.
mvg,
Hans.
Dat is het toplager Hans waar je het over hebt het priceas lager zit wel in de bak.
Hans
Je hebt gelijk.
mvg,
Hans.
Bedankt,ik ga eens kijken of een bak kan versieren voor weinig.
Op marktplaats staan er zat,ik pak er dan wel eentje van een Kadett 1.6i,die komt het meest voor en dus het goedkoopst.
Is het trouwens niet snel dat die lagers er uit liggen?
oké,260.000 km is niet niks maar hij heeft bijn alleen maar snelweg gereden (in z'n 5 dus)
19 jaar
Ik heb hier een kadett 1.6i c16se met f16bak, die heeft al 340.000 op de klok,
(maar ik dacht dat die f16 bakken meer kracht konden hebben.)
Willem
Klopt, de 16 staat voor 160Nm en de 13 dus voor 130.Overigens kan bij mijn weten een F16 bak niet op een motor waar een f13 op zit.Ook zijn de homokineten anders(fijne spie)
Maar een 16SE is ook ff sterker dus wel een goede prestatie van je Opeltje.
19 jaar
Goed onderhoud is t halve werk.
En t is een bijzonder autotje, zijn er maar weinig van die kadettjes station met 16se blok erin. (frisco uitv.) rijdt nog best, allen t olieverbruik neemt wat toe (1l op 5000km).
Willem
inderdaad apart,ik wist niet eens dat die er waren.
Frisco is ook een mooie uitvoering,en ach..bij 340.000 km mag ie wat olie verbruiken,toch?Meestal is de carroserie van een E Kadett eerder op dan de techniek.En dat is nu weer zo jammer van die Vectra,de bak is rot maar de carroserie is puntgaaf,ook de dorpels en wielranden,en dat voor een Opel van 11 jaar oud alweer....
19 jaar
dat is ook byzonder.
Maar dit was wel een hele dikke frisco hoor:
Elektrische ramen
Leeslichten
Getint glas
Mistlampen
Hoofdsteunen achter + kuipstoelen voor achter (GSI achtig)
LM wielen (orig)
Ovaal achter dempertje
maar hij is inderdaad al gelast aan dorpels spadbord randen bij t linker voorwiel en de veerschotels achter.
maar als je t zelf doet zijn de kosten laag
willem
Da's waar,goed bijhouden.Ik rijdt zelf voor de hobby met C Ascona's,maar op een gegeven moment als je ermee door wilt gaan ontkom je niet aan een (deel)restauratie.En dan ook geen half werk,helemaal kaal maken en alles wat slecht is nieuw.En daarna alleen goed conserveren.Overigens slapen ze alle 3 binnen en ontzie ik ze qua rijden in de regen en sneeuw etc.Zo hoop ik over 20 jaar nog Ascona te kunnen rijden.
Enige wat jammer is is dat ik zelf niet kan lassen dus dat moet ik uitbesteden.
19 jaar
Zo heb ik t wel bij mijn astra laten doen, alle rotte delen eruit slijpen, nieuwe delen erop laten lassen.
Bij de kadett niet daar heb ik effe gauw zelf een paar dorpels overheen gelast, maar t zit al wel ruim 3 jaar.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar