Opel : wegenbelastingvrij vanaf 30 jaar????

Bouwjaar: 1982

Hoorde een gerucht dat vrijstelling van de wegenbelasting van 25 naar 30 jaar gaat.
Vindt ik een eng verhaal,want heb 2 Ascona's uit 1983 staan.
Wie weet hoeveel waarheid hierin schuilt?

patje kadettje

Geplaatst door patje kadettje (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

mvdkant (0), 18 jaar geleden

het zal me in dit klote land niet verbazen als dit waar is. eerst de grijze kentekens en nu weer dit.

balkenende 2, alles wat goed was verpesten ze en alles wat verpest is, verpesten ze nog verder. het wordt tijd dat die kuttekoppen in den haag eens normaler gaan regeren.

na 15 jaar wegenbelastingvrij is normaler. immers je hebt je auto na 15 jaar wel 2x (of meer) aan wegenbelasting en bpm betaald.

zo, het is eruit!

groetjes,
martin

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

Als ze het rekeningrijden in hebben gevoerd dan willen ze de wegenbelasting voor alle auto's afschaffen heb ik vernomen.

KOK en den Uil (PvDA) hebben meer gestolen dan balkellende ooit nog kan doen.
Het zijn namelijk de linkse figuren die het autorijden zo duur hebben gemaakt vergis je daar niet in.

Een voordeel heeft het rekeningrijden wel, straks betalen ook alle buitenlanders mee voor het onderhoud op onze wegen (maar veel slimmer was het om het gewoon in de benzine/dieselprijs te berekenen zoals ze in het buitenland al jaren doen).

De hele wegenbelasting is altijd al een wassen neus geweest, het ging rechtstreeks de staatskas in en werdt helemaal niet besteed voor het onderhoud van de wegen, was dat wel zo geweest dan hadden we wel gouden vangrail kunnen zetten.

Ik hoop voor mijn motor uit 1980 dat ze nu niet weer er 5 jaar bij doen, hij was net belastingvrij.

patje kadettje (0), 18 jaar geleden

Ja,dat bedoel ik.
En met zulke oude auto's wordt meestal heel voorzichtig omgesprongen,en rustig gereden (dus goed voor het milieu)
En met dat rekeningrijden moet je weer dure kastjes aanschaffen,en die mag je natuurlijk niet zelf inbouwen maar bij een gespecialiceerd bedrijf.(arbeidsloon = dus weer BTW KASSA!!!)En natuurlijk eens de zoveel tijd kalibreren (wederom kassa!!)
Maar in Duitsland zit wegenbelasting toch al in de benzine?En nog is het hier duurder.Tsja,en manetjes als Paul Nouwen (ex ANWB) en Roel pieper die lobbyen wel.Vult hun zakken ook (commissieleden vangen aardig geld)en ach,ze hebben toch geld geld zat,zij kunnen toch wel blijven rijden in hun dikke directeblik.
Maar ik heb inmiddels op het net een notitie gevonden uit 2001 waar die kwestie van 30 jaar genoemd werd.Maar later niks over gehoord (gelukkig maar)
Hoe moeten overigens de buitenlanders hier betalen?krijgen ze ook zo'n kasje.Zal vast niet,is slecht voor het toerisme (dus de staatskas)
Je kan bijna een boek schrijven getiteld : Ali Balkenende en z'n meer dan 40 rovers.

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

De plannen van rekeningrijden komen van de paarse kabinetten af (zeg maar gerust PvDA).
het is mij een raadsel waarom ze hier aan vast blijven houden, belasting op de brandstof prijzen heeft namelijk ook nog eens als groot voordeel dat er niet per kilometer maar per verbruikte liter betaald wordt, grote vervuilers (lees vrachtwagens)moeten dus meer betalen, bovendien kun je per soort brandstof (meer of minder vervuiling) het belasting tarief bijstellen.

Geen dure tolpoortjes nodig, geen dure aanpassingen, geen onderhoud nodig, allemaal veel goedkoper.

jberg2 (0), 18 jaar geleden

Kijk hier eens: http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/

patje kadettje (0), 18 jaar geleden

Inderdaad is het in de brandstof veel eerlijker.
Als je een grote zuipende Mercedes hebt betaal je meer,en als je een zuinig corsaatje hebt minder.Tevens passen dan mischien mensen hun rijstijl eens aan,het is vaak niet normaal hoe de mensen rijden.De een wil vaak nog harder als de ander,en het liefst erdoorheen.
Als je dan inhaalt,voordat je weer naar rechts bent zitten ze al naast je.Met name gestropdaste zakenheren in meestal een Golf of Passat vertonen dit irritante gedrag.
Maar om even on-topic te blijven.Uit niets blijkt dus dat de regeling veranderd,en dat wilde ik dus ff weten.
Dank voor de reacties.

Ps. Overigens heb ik een interessant item aangehaald,blijkt uit de vele reacties.Wellicht een idee aan de Moderator van dit forum om hier ook een apart menu voor te creeeren.
Moeten we alleen als problemcargebruikers wel afspreken dat we niet teveel schuttingtaal gebruiken.Al is geen uitdrukking grof genoeg om het tuig in Den Haag te typeren.

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Voor het typeren van het tuig uit Den Haag zou eigenlijk ontheffing moeten worden verleend tot het gebruik van groffe schuttingtaal.
Het enigste dat ze weten is je steeds meer geld afhandig maken waar je totaal niets voor terug krijgt. Zie de wegenbelasting; deze was bedoeld om wegen te bouwen en te onderhouden, maar nu moeten we een kilometerheffing gaan betalen om knelpunten op te lossen. Belachelijk, te meer daar dit zelfde tuig die knelpunten eerst veroorzaakt heeft. Tweede voorbeeld: het (tijdelijke) kwartje van Kok. dat moeten we ook nog steeds terug krijgen.
Los daarvan, we betalen al gigantisch veel aan accijns. Driekwart van de prijs van benzine is al belasting. Ondertussen is de Nederlandse prijs de hoogste aan het worden in Europa, waar we ons ook nog eens blauw aan betalen.
Misschien dat bij de eerstvolgende verkiezingen diegene die dit lezen en het ermee eens zijn, eerst nadenken voor zij gaan stemmen.

mvdkant (0), 18 jaar geleden

als ze de wegenbelasting hadden gebruikt om de wegen tijdig op te knappen en meegegaan zijn het de hoeveelheid auto's op de weg (betekent dus meer asfalt, meer rijstroken e.d.) dan was het hele gelul over rekeningrijden, tolheffing en meer van dat soort gore zaken niet eens aan de orde geweest. nu zitten ze met de handen in het haar en worden in heel nederland van die geweldige spitsstroken gemaakt die in de spits vaak nog eens afgesloten zijn en buiten de spits open???? zijn, kortom het kabinet doet maar wat zonder erbij na te denken (spitsstrook op de a1 bijvoorbeeld dat ruim 1 miljoen guldens heeft gekost en wat zo geweldig werkte dat nu iedereen er gebruik van mag maken)

nee, de overheid heeft miljoenen, wat zeg ik, miljarden in het openbaar vervoer gepompt en zie wat het nu is, een en al drama. vooral bij de ns en dan heb ik het nog niet eens over vertragingen maar storingen bij zowel prorail als de ns zelf.

het wordt tijd dat die kwallen in den haag wakker worden en gaan doen wat ze moeten doen, namelijk regeren! (maar dan wel luisteren naar het volk) immers wij, het nederlandse volk betalen hun loon!

UGH !!!

groetjes,
martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.