auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: Willekeurig overschakelen van gas terug op benzine

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16v GTS

Hoi , sinds een week rijdt ik in een opel vectra c lpg 1.8 16v gts van 2003 gekocht bij baumauto's in sprang-kappele er staan 160000km op en volgens het boekje altijd bij een opel dealer onderhouden allen, het eventuele onderhoud van de gas installatie weet ik het niet.
Het betreft hier een koltec egi v392 systeem.
Vanaf de eerste dag schakelt hij willekeurig om van gas op benzine.
Hij houd even in en sckakelt daarna over op benzine waarbij er een rood lampje begint te knipperen(de gastank was vol).Daarna zet ik de keuzeschakelaar op en af ,waardoor hij weer zou moeten omschakelen maar het probleem blijft hetzelfde.
Als daarna de auto een tijdje (+/- 10min)heeft stil gestaan is alles weer ok tot ik weer een tijdje rij en terug dezelfde problemen krijg.
Waar kan dat aan liggen , dit is mijn eerste auto op LPG. Graag een beetje hulp aub
Dank bij voorbaat , Zvoni

Geplaatst door

zvoni (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je er geen garantie op?
het lpg systeem zal uitgelezen moeten worden op fouten....

Opeltje 0
badge

17 jaar

Ja 3 maanden alleen op motor en versnellingsbak

zvoni 0

17 jaar

das jammer....maar hij zal toch uitgelezen moeten worden...het lpg en benzine systeem...

Opeltje 0
badge

17 jaar

Hoi,

Ik heb dan niet zo`n super mooi opel, maar wel een astra station van 1997 op LPG G3.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem wat jij heb. Ik ben vandaag bij een LPG reparatie station geweest en het probleem voorgelegd.

Het zijn daar echte specialisten, zij wiste mij direct te vertellen dat het met de koelsysteem van de auto te maken heeft.

Hij heeft mij een paar leidingen en de confurter laten voelen, die waren lauw van temperatuur. terwijl ik al drie kwartier op de snelweg achter de rug had. Dus ergens loopt het vloestof vast naar de confurter toe. Nabij de confurter zit er ook en temperatuur sensor, dat de lpg installatie aanstuurt. Als hij te koud word, schakeld hij automatisch alles over naar benzine. en dan heeft het knopje ook geen functie meer!
hij adviseerde mij om de leidingen open te halen en te checken op eventuele verstoppingen. dure reparatie, dus eerst zelf proberen.

Ps.
Mijn thermostaat heb ik ongeveer een half jaartje geleden vervangen, en temperatuur op de dachbord is heel normaal.


Nou, mijn probleem is hiermee nog niet opgelost, maar geeft wel weer stof tot nadenken.

Succes.

riaad 0

17 jaar

Hoi, ook ik heb ditzelfde probleem. Heb een Vectra 1.8 (Z18XE) station uit 2001 met 208000km op de teller. Probleem doet zich bij vooral voor als de buitentemperatuur richting vriespunt gaat. Interessant is dat het dus met het koelsysteem te maken heeft. Ben al vanaf dat ik deze auto heb (2001) aan het klooien met de koeling. heb al thermostaathuis met thermostaat en sensor laten vervangen. Dit hielp wel met het op temperatuur komen van de motor, want de thermostaat was defekt en bleef open staan. Het willekeurig omschakelen onder het rijden van LPG naar benzine en weer terugkomen naar LPG is echter nooit opgelost. Ik vind het ook erg lang duren voordat de auto bij een koude start van benzine overspringt naar LPG, dit is volgens mij ook niet normaal. Met het koelsysteem veel problemen op vakanties, als het warm is en de auto moet werken (bv in een klim en met vouwwagen) dan gaat de temperatuurmeter regelmatig in het rood, zou dit dan ook samenhangen met een verstopping en dus ook met het probleem van overschakelen van LPG naar benzine? Beste Riaad, zou je mij een wat gedetailleerder uitleg willen geven wat en waar het probleem dan zou zitten, waar de confurter zich bevindt en wat en waar ik een en ander los moet sleutelen en evt. reinigen? M.v.g. René

youp1968 0

17 jaar

Controleer eerst inderdaad of de verdamper goed heet wordt, minimaal 60-70°C.
Contoleer daarna de temperatuursensor van de verdamper.( bij 0°C 5000 Ohm, 35°C 3000 Ohm en bij 70°C 1000 Ohm)
Controleer de spanning van de druksensor op het gasverdeelhuis.(tussen 2 en 3 volt in bedrijfstoestand)

VG392 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.