Hallo mensen,
Ik ben al enorm geholpen op dit forum, waarvoor mijn onbegrensde dank! Ik heb al een paar keer gepost vanwege weinig vermogen en trekkracht. De auto is inmiddels voor een grote beurt geweest, de LMM is vervangen en de olie is 5w30 volsynthetisch op het juiste nivo. De computer gaf géén defektcodes aan.
Bij mij bestaan nog de volgende vragen;
- Is bij een vacuumlek bij dit type motor altijd een defektcode in de computer aanwezig? Of moet ik toch een lek gaan zoeken, en wat is de beste manier hiervoor.
- De EGR-klep (lees ik vaak) zit onder het deksel op de kop? Deze is niet makkelijk in te drukken, maar het lukt wel. Is dit voldoende?
- De wervelkleppen zitten, als ik het goed heb begrepen, weer onder het huis op de cilinderkop waar de EGR-klep op zit. Volgens de garage kunnen deze kleppen vast komen te zitten door roet. Er zat inderdaad aardig wat smurrie van binnen, edoch ik heb dit bekeken omdat de EGR-klep (hoop ik) er af lag op dat moment. Ik durfde even niet verder omdat brandstofleidingen en alles los moet waarschijnlijk om het huis te verwijderen. Kan iemand me hiermee helpen? Is het mogelijk dat dit het is, en hoe kun je deze het best reinigen danwel demonteren?
Heel veel dank voor jullie aandacht en hulp!
Ik weet het, het zijn veel vragen maar er kan niet veel meer aan schelen en wil het graag oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geef eerst eens aan waneer de wagen exact de klachten geeft.
Altijd . Ik mis vermogen en volgens mij de complete turbo. Mijn broer heeft een Astra station met dezelfde motor en dat loopt en trekt veel en veel beter. Lastig
20 jaar
zou ik inderdaad ale vacuum slangen eens controleren en controleren of de wastgate as op de turbo wel beweegt als er iemand anders flink gas geft.
Misschien een stomme vraag, maar ik heb op de EGR klep naar de grill toe een gaatje over lijkt wel, niks erop of wat ook. Is dit uberhaupt wel goed? Er komt zwarte troep uit, niet veel, maar lijkt me niet goed?
20 jaar
klopt, is de ontluchting van de membraam.
ok.. komt best wel troep uit volgens mij, is dat normaal? En wordt een lek in het VACUUM altijd geregistreerd door de Compu??? hoor een vaatje 'tikken', de rest niet, weet niet of dat normaal is. Bedankt weer!
20 jaar
altijd jawel......een van de 2 klepjes aan bestuurderkant hoort te klikken. en dat er troep uit komt....komt vaker voor. geen probleem.
Das jammer! Is inderdaad de bestuurderskant dus dat zal goed zijn. Jammer bedoel ik, dan blijft alleen het voorstel 'vastzittende wervelkleppen door roet' over. Komt dit vaker voor zo jij weet? LMM, EGR vervangen cq. schoonmaken en defektcodes uitlezen (niks) heeft allemaal niet geholpen. Kan ik de brandstofleidingen zonder meer loshalen, lijkt me wel he?
Bedankt weer!!!
20 jaar
je kunt de brandstof leidingen zonder meer loshalen. inderdaad komen vastzittende wervelkleppen voor.
bedankt. ben weer enorm geholpen, ga straks 's kijken of ik het los kan krijgen.
O ja, je had het over het waste-gate asje wat heen en weer moet gaan? Waar vind ik die en wat als ie wel of niet iets doet??
Bedankt!!!
20 jaar
deze zit op de turbo gemonteerd. als deze niet werkt heb je ook een probleem met vermogen.
da's het asje naar een klep die ook op de vacuum zit neem ik aan?
19 jaar
De waste-gate wordt idd ook middels vacuum gestuurd
gr jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar