garage weet het niet meer. motormanagementlampje gaat steeds branden. vermoeden is een probleem met de brandstoftoevoer.
problemen begonnen nadat begin mei de katalysator stuk ging. die is vervangen, maar kort daarna kwamen er steeds vaker dikke blauwzwarte rookwolken uit de uitlaat. vorige week begon de auto bovendien erg te schokken als je wegreed. Naar garage waar foutcodes p0100 en p0638 werden geconstateerd.
iom opelgarage zijn luchtmassameter en accu (was op) vervangen, start en laadsysteem zijn gecontroleerd, dynamo is getest (en goed), alle vacuümslangen enz zijn op lekkage getest en diverse bedrading is gecontroleerd. al flink geïnvesteerd, maar nog geen oplossing. vandaag stuk gereden. na 3 kilometer een rookpluim en daarna schoot de motor weer in noodloop. contact uit en weer aan en 't was voorbij. Daarna nog zo'n 50 km gereden waarbij dit 'trucje' nog een keer of 6 is herhaald. Garage heeft geen idee meer waar ze het moeten zoeken. Eerder zijn al gasklephuis, motorstuurapparaat, recirculatieklep, thermostaat en krukaspoeli vervangen. er is ook een andere centrale computer geprobeerd maar de oude is weer teruggezet.
heb hier al diverse fora bekeken, maar ik weet niet meer waar te zoeken. wie weet raad / wat te doen (motor heeft nog maar 120.000 op de teller)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0638 is throttle position sensor. Welke kreeg je? Te laag of te hoog?
Probleem zit in het gasklephuis of de bedrading.
zoals geschreven: gasklephuis is al vervangen (2008). waar kunnen we zoeken in de bedrading?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar