Auto is al enige keren uitgelijnd maar blijft toch naar rechts trekken en zwabberen. Heb tijdje terug bussen op voorassen laten vervangen, echter zonder resultaat. Auto is niet (meer) koersvast. Wie weet wat het zou kunnen zijn of weet een garage waar ze een en ander zouden kunnen onderzoeken? ANWB en garage erkennen de klacht, maar hebben geen oplossing.
Peter
Geplaatst door pc.bakker1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
kleijn (0), 15 jaar geleden
hebben ze naar je hulpstuuras gekeken kwaaltje van de omega voor de muggezifters loze pitmanarm gaan vaak stuk
pc.bakker1 (0), 15 jaar geleden
Kleijn, bedankt voor je reactie. Auto gaat binnenkort naar garage en zal vragen een en ander (beter) te controleren. Autot trekt, Vooral bij hoge snelheden) naar rechts en het constant corrigeren geeft dat zwabbberende effect. Met de caravan achter de auto sis het gewoon waardeloos rijden.
Ik laat nog van me horen.
Peter
kleijn (0), 15 jaar geleden
ik heb zelf met een omege 2.5 gereden nu is het wel zo dat de omega er om bekend staat dit die bij recht uitrijden dus stuur in de middenstand erg ongevoelig is je bent constant een beetje aan het sturen dat schijnt inherent te zijn aan dat soort besturing bmw heeft dat ook
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
matige schokdempers
deze kwaal stamt al uit de opel A record tijd
kleijn (0), 15 jaar geleden
tand heugel besturing jerry
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
die dingen
A,B,C,en de D record hadden geen tandheugel
dat waren de kadetjes manta's en ascona's
de rest hadden een wormstuurhuis
maar de wegligging is bij grote opels altijd wat swabberend geweest
kleijn (0), 15 jaar geleden
jerry je hebt gelijk het is worm en worm besturing was een geintje dat geeft ook de problemen
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
1e goed afstellen
auto op krikken
wielen vrij en dan het stuurhuis zo afstellen dat in de middenstand de speling weg is
1/4 vaster en dan terug stellen tot t zware punt weg is
pc.bakker1 (0), 15 jaar geleden
Behoort en afspraak om je oplossing uit te voeren ook tot de mogelijkheden? Hij zwabbert of dweilt niet een beetje, de wagen wil gewoon rechts de berm in!
kleijn (0), 15 jaar geleden
volgens de opel kun je het stuurhuis niet afstellen er is een foefje om het wel te doen mrra dan heb je kans dat het stuurhuis gaat gaat klemmen
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
lijkt me vreemd dat de opel dit niet kan oplossen
maw je moet maar naar de sportschool(of zit er bij opel een abbonement bij)als je omega wil rijden
kleijn (0), 15 jaar geleden
wat ik bedoel jerry ik heb zelf zo.n ding gehad met speling op het stuur huis ze kunnen hem wat strakker draaien weet je wel die taats boven op het stuur huis MAAR NIET VOLGENS OPEL PLAN dus officieel niet en aangezien ik al een paar keer een opmerking hier over gehad heb doe ik dat dus niet meer ben geen beun de haas
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
RARE OPELS die jongens
kleijn (0), 15 jaar geleden
komt waarschijnlijk dat je bepaalde dingen niet mag doen als opel jongen mischien in verband met aansprakelijkheid
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
spraken die jongens maar
dan werdt er wat meer duidelijk voor de client
kleijn (0), 15 jaar geleden
ja er zijn meer dingen die ze niet zeggen zo rijdt er een serie rond met een 1400 moter waarvan de kop niet goed is wordt gerepareerd als motor in elkaar loopt uiteraard onder garantie
pc.bakker1 (0), 13 jaar geleden
Ondanks alle reparaties en goede adviezen is het probleem niet opgelost. Ik heb de auto onlangs dan ook verkocht! Het rijplezier was ver te zoeken.