close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 2.0 hdi start niet meer na breken van de tuimelaars

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi

heb een 307 2.0 hdi staan op de zaak daarvan waren de kleptuimelaars gebroken
vermoedelijk veroorzaakt door een vastzittende meelooppoulie van de dynamo
dus de tuimelaars vervangen en de dis der weer op gezet maar wou niet aanslaan
auto uitgelezen en had t over coerentie van krukas nokkenas dus lijkt niet op tijd te staan
riemtiming nogmaals gecontroleerd en weet zeker dat hij goed staat dus even contact gehad
met peugeot en nokkenassensor gebeurde wel eens du vervangen maar geen resultaat
probleem is nu dat er geen brandstof in de cilinders komt en op een beetje remmenreiniger
loopt hij even heb de pompdruk gekeken tijdens starten en deze is wel laag 180bar
dus zal wel de pomp zijn maar vind t vreemd dat de auto gewoon gereden heeft de tuimelaars
breken en vervolgens doet hij t niet meer.....

iemand enig idee van de logica of dit eerder meegemaakt......of zoek ik in de verkeerde hoek?

groeten Eric

Geplaatst door

creabea (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brandstof druk is te laag, deze MOET minimaal 300bar zijn voordat de verstuivers aangestuurd worden

bedoel je met coerentie krukas nokkenas misschien de synchronisatie van nok- en krukas? Heb je bij het afstellen van de distributie wel gebruik gemaakt van de speling tussen het tandwiel op de krukas en de spie van de krukas? anders kan het voorkomen dat ie nog steeds niet helemaal exact op tijd staat.

wkhoek 0
badge

13 jaar

De tuimelaars breken niet door een vastzittende vrijloop-poulie of meeloop-poulie. Tenzij je multiriem eraf is gelopen en tussen de distributie terecht is gekomen.

De tuimelaars breken als de distributie van tijd af staat.
De ECU slaat een storing op "gelijkheid" als de informatie nokkenassensor/krukassensor niet klopt. Dit is ook het geval al de riem niet meer op tijd staat óf bijv. een kapotte sensor. Had je de storing gewist?

Als je brandstofpomp tijdens de rit enorm zwaar heeft gedraaid (of stilstand) dan zal de distributieriem van tijd af gaan waardoor zuigers de kleppen raken en de tuimelaars breken.

patrick1969 0
badge

13 jaar

Ten eerste bedankt voor de respons!
heb der nog eens over zitten denken en zou natuurlijk heel goed kunnen dat de pomp zwaar is gaan
lopen en uiteindelijk is vast geslagen en toen het hele zooitje is versprongen waardoor de tuimelaars
zijn gebroken. en door het vastslaan de pomp ook is gaan hemelen dus zou de combi wel logisch zijn dan....

even vraagje aan wkhoek:
hoe moet ik die speling zien op krukas en spie, gaat dat om een een tand of een fractie daarvan?
de motoren van tegenwoordig zijn gevoelig zat dat dat al genoeg is natuurlijk maar kan ik dat op een bepaalde manier afstellen of alleen met speciaal gereedschap?

Voor allemaal weer:

We gaan in elk geval de pomp vervangen want de druk is echt te laag zoals ook hier al werd aangegeven en ik ook al eerder tegen was gekomen hoop echt dat die dan weer normaal start.

ik hou jullie up to date!

creabea 0
badge

13 jaar

ga nou eerst eens goed diagnose stellen, als je nog steeds een synchronisatiefout hebt met starten gaat ie nooit aanslaan. wel of geen druk. te lage brandstofdruk kan ook nog vele andere oorzaken hebben. zomaar delen vervangen wordt een duur en tijdrovend geintje.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

ja dat snap ik vandaar ook mijn vraag hoe veel afstelruimte de krukaspoulie heeft ten op zichte van de spie
t is niet dat we morgen de pomp al vervangen is een auto van ons zelf en staat er al een maand of 3
ben er al een aantal keer mee bezig geweest en heb me diagnose wel op een rijtje. maar met een beetje startpilot ofzo loopt de motor echt netjes dus zit er zeker een probleem in brandstoftoevoer.
had onderlaatst een renault senic daar was het opvoerpompje rechts boven het stuurhuis die soms wel soms niet werkte.
kan het zijn dat de peus dat ook heeft?
zou zo even niet durven zeggen of ik m wel of niet heb gezien is alweer 2 maanden geleden dat zij op de brug stond.

creabea 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.