Peugeot 206 Van 1999 Slaat Spontaan Af
Onder Het Rijden En Als Je De Contactsleutel Terug Draait En Weer Op Contact Zet Kan Je Gewoon Weer Verder Rijden
Bij De Dealer Kunnen Ze Niks Vinden ,ik Heb De Bobine En Het Dubbel Relais Bij De Computer Al Vervangen
Wie Weet Wat Er Aan De Hand Is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb ooit de zelfde klacht gehad bij een 206,
nooit geen foutmeldingen aanwezig,ook liggen meten en bobijn vervangen zonder oplossing
toen BDP senor vervangen,
klant heeft het niet meer meegemaakt
zeg niet dat bij jouw hetzelde is maar voor 55 euro kun je het wel eens proberen
succes
Ik Ga Er Dinsdag Meteen 1 Bestellen
En Laat Even Weten Als Het De Oplossing Is
Bedankt
17 jaar
Hallo Dannie,
Is het vervangen vd BDP-sensor de oplossing geweest? Ik heb exact dezelfde storingen met mijn 206 1,1i uit 1999, gisteren op Problemcar gezet. Dus ik ben erg benieuwd. Ikzelf heb ook het 'dubbel'-relais onder de ECU vervangen, maar heb nog de originele bobine. Ik heb gelezen dat dit een Sagem moet zijn, die bekend zijn om problemen. Laat het weten aub, Ernst.
17 jaar
ik heb een nieuwe bdp sensor er op geplaatst , maar het wordt alleen maar erger
mischien ligt het aan de computer zelf ?
wie heeft er een idee
17 jaar
Kijk eens op de computersticker welk type motor computer erin zit, Marreli of Sagem.
Stationair stelmotortje goed?(en gangbaar)
Wanneer slaat ie af?, vaak?,warm?,koud?,is het al lang zo?, valt de motor uit of slaat ie af bij afremmen.
Als je opnieuw start slaat hij dan meteen aan en loopt mooi?
Boubine prob. wil hij vaak niet aanslaan,maar afslaan heb ik hier nog niet gehad.
Oiram
Marreli, hij loopt altyd goed ,maar valt soms gewoon uit
maakt niet uit in welke omstandigheden
heb al een andere bobine
17 jaar
Ik heb 'dezelfde auto met dezelfde klachten', Ik heb van het weekend m'n originele Sagem bobine verwisseld voor een Electricfill (via de dealer), en heb na diverse ritten geen enkel probleem meer gehad. Het is nog wat kort om nu al te gaan juichen, maar tot nu toe errug tevreden. Je meldde dat de bobine al is verwisseld, maar zit er ook een Electricfill op? Vaak op Problemcar omschreven als Elektrofil(l) of Electrofil(l). Zoek hier eens op mocht je dit verhaal nog niet kennen (zijn ook plaatjes van). Voor mij erg leerzaam...
17 jaar
nou ,en is hij goed ?
17 jaar
Tot nu toe zijn alle klachten uitgebleven en ben ik weer zeer tevreden over m'n 206!
Ben jij verder gekomen? Welk Bobine-merk heb jij in het vooronder?
Tot mail, Ernst.
17 jaar
ik heb er een electrofill bobine opgezet ,omdat hij helemaal niet meer start
heb de computer en de sleutels met chip en een kast onder het daschbord vervangen
maar tot nu toe nog geen benzine op de injectoren
hij loopt wel op remmenreiniger
?????????
17 jaar
[quote=dennierink]ik heb er een electrofill bobine opgezet ,omdat hij helemaal niet meer start
heb de computer en de sleutels met chip en een kast onder het daschbord vervangen
maar tot nu toe nog geen benzine op de injectoren
hij loopt wel op remmenreiniger
?????????[/quote]
Waarom van alles vervangen terwijl je dus weet dat er geen brandstof komt...........
Kijk dus eens in die hoek: benzinepomp(aansturing)
Gr.
dat wist ik niet , maar de benzinepomp werkt gewoon en er komt benzine uit de leiding bij de injectie rail
ook met druk ,
het komt gewoon niet uit de injecteurs
17 jaar
[quote=dennierink]ik heb er een electrofill bobine opgezet ,omdat hij helemaal niet meer start
heb de computer en de sleutels met chip en een kast onder het daschbord vervangen
maar tot nu toe nog geen benzine op de injectoren
hij loopt wel op remmenreiniger
?????????[/quote]
Misschien een rare vraag maar zijn de sleutels ingeleerd? En krijg je wel een voeding op de verstuivers?
de sleutelchips heb ik ook vervangen ,tesamen met de bijbehorende computer en ring om het slot
ik krijg geen voeding op de verstuivers
hij vonkt wel gewoon
17 jaar
Je zegt op remreiniger loop hij wel onsteking is dus goed.
En ook de start blok. is goed lijkt mij.
En je hebt brandstofdruk.
En Computer is al vervangen.
Het probleem lijkt alleen aan de aansturing van de injectoren te liggen.
Je kunt in ieder geval kijken of de injectoren wel + hebben als je de auto op contact zet.
Deze plus komt van het dubbel relais (zelfde pin alle vier).
Niet + dan tussen dubbel relais en de injectoren bedrading contr.
Ze worden per twee massa geschakeld. (maar alle vier doen ze het niet?)
Zou als ze niet min krijgen eens diverse massa punten contr.
Succes
Oiram
Heb je hem al laten uitlezen?
nee ,heb hem niet laten uitlezen ,ik had een andere ecu gekocht ,maar bij de dealer zegt men dat een 2e hands computer niet opnieuw kan worden ingelezen
alleen een nieuwe ecu kan worden ingelezen
had eerst een complete set gekocht ,een ecu ,bsi ,slotring en sleutels
maar deze werken niet
rara wat nu?
17 jaar
Hallo,
Toevallig heb ik ook een 206 uit 1999, 1.1L. Heeft 100.000 op teller en loopt onregelmatig stationair. Doet dat bij koude en warme motor. Heeft 2 problemen:
- Of hij slaat af als ik rem en de koppeling indruk
- Of hij schommelt ritmisch in hoge toeren (heb geen toerenteller, maar schat tot 3000 toeren)
Wellicht eenzelfde probleem? Ik ben nieuw op dit forum, ik denk dat mijn vraag hier goed tussen past. En anders: excuus!
Iemand een idee? Alvast bedankt!
Quinten
17 jaar
mijn peugeot loopt weer goed ,het bleek de ecu te zijn die doorgebrand was
dit komt door de sagem bobine
die had soms kortsluiting en stuurde de hoge voltage de andere kant
richting de ecu en niet richting de bougies
heb gelijk een electrofill bobine gemonteerd
de auto loopt nu al 3 weken perfect
iedereen bedankt voor de hulp
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar