probleem met de auto is dat ie van tijd op 3 cilinders begint te draaien
auto is uitgelezen en geeft verhoogde spaning landasonde aan en inspuit cilinder 3
op het display komt storing uitlaatgas en storing kat te staan
injectoren zijn getest met een bosch comp en werken te goei
het rare is dat als ik de zekeringen onder het stuur eruit haal en er opnieuw insteek dat de motor rustiger draaid soms is het dan ook gedaan en gaat het twee weken goed en dan is het weer daar iemand een idee over deze rare bevinding
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verwissel eens 2 injectoren van plaats en lees opnieuw uit... indien hetzelfde, verwissel de andere twee...
ok zal morgen de andere twwe is wisselen heb je toevallig een idee hoe het komt dat hij het betr doet als ik de zekeringen eruit en er terug in stop ??
15 jaar
injector defect onder de ruitensproeier aan dis. zijde meet maar eens door met een Ohm of multi meter
injectoren zijn getest door je open en dicht te laten gaan met boschcomp doet die dat nog bij defect
15 jaar
en als er een injector kapot zou zijn kan dat dat ie het dan wel doet en dan twee weken niet ?
15 jaar
Een aantal management systemen van Peugeot gebruikt een wat vrije interpretatie van de EOBD regels.
De computer geeft P0203 wat normaal cylinder 3 is. In het geval Peugeot wordt echter bedoeld de 3e cylinder op ontstekingsvolgorde en dat is cylinder 4!
Controleer dus ook eens wat cylinder 4 doet.
ondertussen zijn de injectoren verwisselt opnieuw uitgelezen zelfde probleem cilinder3 bobine vervangen zelfde probleem
maar wat me opviel deze morgen na dat het geregend had is dat alles wel erg nat was bij de injectoren
zekeringen nog maar is uitgetrokken en de auto draaide 10 min normaal en het probleem was terug iemand een beter idee ?????
15 jaar
zekeringkast vervangen ????
15 jaar
Doet dit probleem zich voor bij zowel koude als warme motor?
En waar en welke zekeringen trek je er dan uit? Alle zekeringen uit de BSI= "zekeringskast" in de auto links naast stuurkolom?
Heb je op moment van rot lopen ook al eens "gewoon" weerstand van elke injector gemeten zoals citroenmonteurtje aangaf.
Weerstandswaarde per injector moet in ieder geval nagenoeg gelijk aan elkaar zijn.
probleem doet zich voor warm koud dat maakt niet uit het rare is dat ik gisteren remmenreiniger spoot en toen kreeg ie het heel erg moeilijk draaiend te blijven dus pakkingrubber inlaatcol vervangen omdat ie valselucht kreeg nog het zelfde probleem denk dat er iets scheeld aan de stroom ofzo
15 jaar
Maar heb je nu ook al eens de weerstand van de injectors gemeten op het moment van storing?.
"het rare is dat ik gisteren remmenreiniger spoot en toen kreeg ie het heel erg moeilijk draaiend te blijven"
Ik weet niet waar je dat spoot maar dat is niet goed, mag de motor niet op reageren als de boel
goed dicht is.
Oiram
bobine rail gaat vaak kapot
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar