close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 draait op 3 cilinders

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v

probleem met de auto is dat ie van tijd op 3 cilinders begint te draaien
auto is uitgelezen en geeft verhoogde spaning landasonde aan en inspuit cilinder 3
op het display komt storing uitlaatgas en storing kat te staan
injectoren zijn getest met een bosch comp en werken te goei
het rare is dat als ik de zekeringen onder het stuur eruit haal en er opnieuw insteek dat de motor rustiger draaid soms is het dan ook gedaan en gaat het twee weken goed en dan is het weer daar iemand een idee over deze rare bevinding

Geplaatst door

dorenbosch (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verwissel eens 2 injectoren van plaats en lees opnieuw uit... indien hetzelfde, verwissel de andere twee...

AR 67202 0
badge

15 jaar

ok zal morgen de andere twwe is wisselen heb je toevallig een idee hoe het komt dat hij het betr doet als ik de zekeringen eruit en er terug in stop ??

dorenbosch 0

15 jaar

injector defect onder de ruitensproeier aan dis. zijde meet maar eens door met een Ohm of multi meter

injectoren zijn getest door je open en dicht te laten gaan met boschcomp doet die dat nog bij defect

dorenbosch 0

15 jaar

en als er een injector kapot zou zijn kan dat dat ie het dan wel doet en dan twee weken niet ?

dorenbosch 0

15 jaar

Een aantal management systemen van Peugeot gebruikt een wat vrije interpretatie van de EOBD regels.
De computer geeft P0203 wat normaal cylinder 3 is. In het geval Peugeot wordt echter bedoeld de 3e cylinder op ontstekingsvolgorde en dat is cylinder 4!
Controleer dus ook eens wat cylinder 4 doet.

oldford 0
badge

15 jaar

ondertussen zijn de injectoren verwisselt opnieuw uitgelezen zelfde probleem cilinder3 bobine vervangen zelfde probleem
maar wat me opviel deze morgen na dat het geregend had is dat alles wel erg nat was bij de injectoren
zekeringen nog maar is uitgetrokken en de auto draaide 10 min normaal en het probleem was terug iemand een beter idee ?????

dorenbosch 0

15 jaar

zekeringkast vervangen ????

dorenbosch 0

15 jaar

Doet dit probleem zich voor bij zowel koude als warme motor?
En waar en welke zekeringen trek je er dan uit? Alle zekeringen uit de BSI= "zekeringskast" in de auto links naast stuurkolom?
Heb je op moment van rot lopen ook al eens "gewoon" weerstand van elke injector gemeten zoals citroenmonteurtje aangaf.
Weerstandswaarde per injector moet in ieder geval nagenoeg gelijk aan elkaar zijn.

hans4074 0
badge

15 jaar

probleem doet zich voor warm koud dat maakt niet uit het rare is dat ik gisteren remmenreiniger spoot en toen kreeg ie het heel erg moeilijk draaiend te blijven dus pakkingrubber inlaatcol vervangen omdat ie valselucht kreeg nog het zelfde probleem denk dat er iets scheeld aan de stroom ofzo

dorenbosch 0

15 jaar

Maar heb je nu ook al eens de weerstand van de injectors gemeten op het moment van storing?.

hans4074 0
badge

15 jaar

"het rare is dat ik gisteren remmenreiniger spoot en toen kreeg ie het heel erg moeilijk draaiend te blijven"

Ik weet niet waar je dat spoot maar dat is niet goed, mag de motor niet op reageren als de boel
goed dicht is.

Oiram

bobine rail gaat vaak kapot

mourad 2 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.