close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 loopt op 3 cylinders

Bouwjaar: 1999

Het betreft hier een 206 1.4XS van 1999
Auto loopt op 3 cylinders,bobine is ok,compressie is goed 14 bar,distributie staat op tijd, maar cylinder 1 loopt niet mee,geeft bij het uitlezen geen foutcode aan. het vreemde doet zich nu voor dat als ik de stekker van injector 4 losmaak ik een foutcode krijg van: injector 1 + 4 onderbreking. Doe ik dit echter bij cylinder 1 die dus niet meedraait,krijg ik geen foutcode.En toen wist ik het niet meer,wie helpt?
Hans

Geplaatst door

hamalipa (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oldimer
Wat bedoel je met waardeloze brandstoffen?
grLuis

VINK 0
badge

18 jaar

Bedrading, contact of de injector zelf die niet goed is. Meten is weten !

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Luister even met de stetoscoop op de verstuivers dan zit er waarschijnlijk geluidsverschil in en weet je welke er stuk is. Dit komt (met de huidige waardeloze brandstoffen)nog wel eens voor.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Door de schaarste op de brandstoffenmarkt(Winter en problemen met leverantie's)gaan er partijen brandstof op de markt die eigenlijk niet geschikt zijn voor de motoren in west-europa mede doordat de milieueisen de laatste jaren nogal zijn aangescherpt(euro 3 en nu dus euro 4),gevolg is dat bij de wat minder snel lopende pompen en de B merken de kwaliteit het eerst achteruit gaat.Je krijgt nu dus echt weer dat het belangrijk is dat je oplet waar je tank en goed naar de reactie's van je motor luistert om te weten waar je het beste kunt tanken.Eén op de drie storingen die ik op dit moment tegen kom bij mijn merk zijn (zijdelings) gerelateerd aan brandstofkwaliteit.

oldtimer 0
badge

18 jaar

injectors ff eruit, 20 minuten in het ultrasone bad, en ze zijn weer super. loopt weer als een zonnetje. ben het helemaal eens met oldtimer over de kwaliteit van de huidige brandstoffen. suc6

sytze 0
badge

18 jaar

Mmm, dat is wel een handig ideetje van die stetoscoop Oldtimer!

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

IS DE BOBINE NIET GEWOON STUK ???

PETER8876 0
badge

18 jaar

Jongens meten is inderdaad weten, gewoon met de ohmmeter de injectoren doorgemeten en injector van cyl 1 was stuk ( niet te zien met de Bosch kts550) allemaal weer bedankt voor het meedenken

hamalipa 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.