Peugeot 206: 206 loopt op 3 cylinders

Bouwjaar: 1999

Het betreft hier een 206 1.4XS van 1999
Auto loopt op 3 cylinders,bobine is ok,compressie is goed 14 bar,distributie staat op tijd, maar cylinder 1 loopt niet mee,geeft bij het uitlezen geen foutcode aan. het vreemde doet zich nu voor dat als ik de stekker van injector 4 losmaak ik een foutcode krijg van: injector 1 + 4 onderbreking. Doe ik dit echter bij cylinder 1 die dus niet meedraait,krijg ik geen foutcode.En toen wist ik het niet meer,wie helpt?
Hans

hamalipa

Geplaatst door hamalipa (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedrading, contact of de injector zelf die niet goed is. Meten is weten !

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Luister even met de stetoscoop op de verstuivers dan zit er waarschijnlijk geluidsverschil in en weet je welke er stuk is. Dit komt (met de huidige waardeloze brandstoffen)nog wel eens voor.

VINK (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldimer
Wat bedoel je met waardeloze brandstoffen?
grLuis

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Door de schaarste op de brandstoffenmarkt(Winter en problemen met leverantie's)gaan er partijen brandstof op de markt die eigenlijk niet geschikt zijn voor de motoren in west-europa mede doordat de milieueisen de laatste jaren nogal zijn aangescherpt(euro 3 en nu dus euro 4),gevolg is dat bij de wat minder snel lopende pompen en de B merken de kwaliteit het eerst achteruit gaat.Je krijgt nu dus echt weer dat het belangrijk is dat je oplet waar je tank en goed naar de reactie's van je motor luistert om te weten waar je het beste kunt tanken.Eén op de drie storingen die ik op dit moment tegen kom bij mijn merk zijn (zijdelings) gerelateerd aan brandstofkwaliteit.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

injectors ff eruit, 20 minuten in het ultrasone bad, en ze zijn weer super. loopt weer als een zonnetje. ben het helemaal eens met oldtimer over de kwaliteit van de huidige brandstoffen. suc6

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Mmm, dat is wel een handig ideetje van die stetoscoop Oldtimer!

PETER8876 (0) PRO, 18 jaar geleden

IS DE BOBINE NIET GEWOON STUK ???

hamalipa (0) PRO, 18 jaar geleden

Jongens meten is inderdaad weten, gewoon met de ohmmeter de injectoren doorgemeten en injector van cyl 1 was stuk ( niet te zien met de Bosch kts550) allemaal weer bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum