Afgelopen weekend een trekhaak gemonteerd onder onze 206 SW 2.0GTi.
Meteen maar even de zomervelgjes erop gelegd, want de winterwielen zaten er nog onder.
Het zijn de originele 206 GTi velgen 16". Bij wegrijden hoorde ik een aanlopend wiel.. Ik dacht vergeten aan te draaien... Maar nee... Zat gewoon vast.
Kan toch niet dat een trekhaak van ik schat zo'n 30-40 kilo voor het aanlopen van de banden zorgt...
Er zal toch ook geen verschil zitten tussen de voor en achterwielen...
Wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten er niet per ongeluk andere bouten bij die set zomerwielen, kortere bouten bijvoorbeeld?
Als de bouten te lang zijn dan is de ellende niet te overzien want het wiel kan dan niet draaien, of de bouten slaan alles kapot (abs sensoren,krans, naaf, remdelen.
Er kan natuurlijk ook gewoon een remklauw vastzitten.
Eigenlijk is alles zoals het elke zomer is... Enige verschil is de trekhaak... Snap er helemaal niets van...
10 jaar
heb je gekeken naar de plaklood of deze niet tegen de remklauw aankomen.
als je hem opkrikt loopt hij dan niet aan
als hij in zijn veren is waar loopt hij dan aan. dit moet je kunnen voelen/kunnen zien
verder is hij niet achter verlaagt.
komt hij niet tegen de bouten van de trekhaak, of wordt de wielkuip daardoor niet naar buiten gedouwd zodat het tegen het wiel aankomt
om zo ff paar dingen op te noemen
Inmiddels ben ik er, na een bezoekje aan de Peugeotgarage, achter dat mijn achteras naar zijn mallemoer is.
De lager in de buis is ontzet, waardoor het wiel helemaal scheef staat.
Schijnt een bekend euvel te zijn, jammer dat het kostbaar is...
10 jaar
Komt inderdaad vaker voor, alhoewel bij de SW uitvoering minder vaak/nauwelijks vanwege de iets andere as-constructie met 2 reactie-stangen.
Gezien je verhaal over de flinke scheefstand van het wiel zal het niet op te lossen zijn met alleen nieuwe draagarm-lagers.
Dat is me inderdaad ook verteld.
Dus nieuwe (revisie) as is aan te raden..
10 jaar
De winterwielen zijn smaller, daarom geen problemen.
De zomerwielen zijn een slagje breder en die lopen aan bij stilstand.
Er zit een goeie centimeter minder ruimte dan aan de andere zijde en er zit speling op de draagarm.
10 jaar
Denk dat dat de kortste klap is. Google eens op achteras 206 of op marktplaats en dan zoeken achteras 206 en je komt een heel eind.
Is dat zelf te doen? Met een brug in ieder geval..
10 jaar
Iemand ervaring met asrevisie.nl uit Nistelrode?
Prijs is interessant en een jaar garantie op de revisie-as.
10 jaar
Onlangs was mijn 206 aan de beurt met hetzelfde euvel. Is op zich goed te doen. Als je van plan bent het zelf te gaan doen is een 2 koloms brug handiger om deze klus uit te voeren. Bij een 206 met schijven aan de achterzijde (dus o.a. de 2.0 GTI) hoef je geen remleidingen los te nemen, als je alleen de/een as overzet, dus nadien ontluchten is niet nodig. Voor de rest is het een kwestie van redelijk simpel "sloop" werk. Het enigste wat eventueel tegen zou kunnen zitten is het verwijderen van de naven. Hiervoor is wellicht een trekker nodig.
Ik heb het destijds laten oplossen door asrevisie.nl goede service! Goede prijs!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar