Peugeot 206: 206 Vreemd geluid onderzijde

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 75PK

Beste Forummers,

Wij bezitten een 206 die sinds een aantal dagen een tikkend geluid maakt ( klinkt als loszittend ijzer ) onder de auto.
Ik vermoed dat dit het hitteschild is, maar hoe kan ik dit controleren ik weet namelijk niet waar deze zit.
En als de auto probleem met de katalysator heeft hoor je dan ook dit geluid of hoor je dan een soort van losse steentjes en krijg je dan een melding in je motor management ?

Alvast bedankt,

Ps her en der op internet zeggen mensen dat het hitteschild niet per sé nodig is, geld dit altijd?

looneytune

Geplaatst door looneytune (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 9 jaar geleden

Auto op de brug of opkrikken en kijken , hitteschild van de katalisator gaat nog wel eens los zitten , mocht dit niet het geval zijn , kan ook maarzo het katalisatorelement er los in liggen.
Dit hoeft niet perse een storing te geven op je lampje.
klop tegen de uitlaat aan , dan hoor je hem rammelen.
Zou het hitteschild niet zondermeer weg laten , alles er boven wordt dan wel erg heet.

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Losse schotjes in de midden- of einddemper kan ook nog. Zo zijn er nog wel meer zaken die een soortgelijk geluid kunnen maken.

looneytune (0), 9 jaar geleden

Er is net een bekende auto hulp verlener geweest, deze geeft aan dat het gedeelte tussen midden en einddemper niet goed aansluit, en er inderdaad een schotje in de einddemper los.

Nu vraag ik me af , de einddemper is nu op een paar dagen na 3 jaar oud, de auto heeft in die tussen tijd ongeveer 30 000 km gereden, de auto word de laatste tijd vooral ingezet voor 30 km woon werk verkeer heen en 30 terug, en in 95% van de gevallen voor ritten langer dan 10 km, is dit dan normale slijtage of moet de demper langer mee gaan ?

kaleido 1 (1425) PRO, 9 jaar geleden

De qualiteit van de demper is mede bepalend voor de levensduur.
Er worden relatief korte stukjes gereden , kans dat er vocht in de einddemper blijft staan is aannemelijk , en roest het binnenwerk er vanzelf uit.

looneytune (0), 9 jaar geleden

Vervangen bij een bosch garage voor een ( zo ver ik weet ) origineel of a-merk exemplaar

kaleido 1 (1425) PRO, 9 jaar geleden

Merk staat op de demper , ben benieuwd naar het A qualiteit merk.

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Het uitlaatsysteem van de 206 is een matig ontwerp. Er kan vocht in blijven staan, waardoor de levensduur vaak kort is. Ook van originele uitlaatdelen. Een jaar of drie voor een einddemper valt nog mee. Ik heb er zelf eens een na twee jaar weer moeten vervangen en dat was na hoofdzakelijk lange afstandsverkeer.

De door de Bosch garage geplaatste demper zal waarschijnlijk een Bosal of Walker einddemper zijn. De Bosal is daarbij beter van kwaliteit dan de Walker.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum