close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 Vreemd geluid onderzijde

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 75PK

Beste Forummers,

Wij bezitten een 206 die sinds een aantal dagen een tikkend geluid maakt ( klinkt als loszittend ijzer ) onder de auto.
Ik vermoed dat dit het hitteschild is, maar hoe kan ik dit controleren ik weet namelijk niet waar deze zit.
En als de auto probleem met de katalysator heeft hoor je dan ook dit geluid of hoor je dan een soort van losse steentjes en krijg je dan een melding in je motor management ?

Alvast bedankt,

Ps her en der op internet zeggen mensen dat het hitteschild niet per sé nodig is, geld dit altijd?

Geplaatst door

looneytune (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Auto op de brug of opkrikken en kijken , hitteschild van de katalisator gaat nog wel eens los zitten , mocht dit niet het geval zijn , kan ook maarzo het katalisatorelement er los in liggen.
Dit hoeft niet perse een storing te geven op je lampje.
klop tegen de uitlaat aan , dan hoor je hem rammelen.
Zou het hitteschild niet zondermeer weg laten , alles er boven wordt dan wel erg heet.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Losse schotjes in de midden- of einddemper kan ook nog. Zo zijn er nog wel meer zaken die een soortgelijk geluid kunnen maken.

Brum1467 0

10 jaar

Er is net een bekende auto hulp verlener geweest, deze geeft aan dat het gedeelte tussen midden en einddemper niet goed aansluit, en er inderdaad een schotje in de einddemper los.

Nu vraag ik me af , de einddemper is nu op een paar dagen na 3 jaar oud, de auto heeft in die tussen tijd ongeveer 30 000 km gereden, de auto word de laatste tijd vooral ingezet voor 30 km woon werk verkeer heen en 30 terug, en in 95% van de gevallen voor ritten langer dan 10 km, is dit dan normale slijtage of moet de demper langer mee gaan ?

looneytune 0

10 jaar

De qualiteit van de demper is mede bepalend voor de levensduur.
Er worden relatief korte stukjes gereden , kans dat er vocht in de einddemper blijft staan is aannemelijk , en roest het binnenwerk er vanzelf uit.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Vervangen bij een bosch garage voor een ( zo ver ik weet ) origineel of a-merk exemplaar

looneytune 0

10 jaar

Merk staat op de demper , ben benieuwd naar het A qualiteit merk.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Het uitlaatsysteem van de 206 is een matig ontwerp. Er kan vocht in blijven staan, waardoor de levensduur vaak kort is. Ook van originele uitlaatdelen. Een jaar of drie voor een einddemper valt nog mee. Ik heb er zelf eens een na twee jaar weer moeten vervangen en dat was na hoofdzakelijk lange afstandsverkeer.

De door de Bosch garage geplaatste demper zal waarschijnlijk een Bosal of Walker einddemper zijn. De Bosal is daarbij beter van kwaliteit dan de Walker.

Brum1467 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.