close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: aanjager van peug 206 cabrio 2 liter 2001 reageert niet op drukt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

de aanjager werkt soms keihard maar laat zich niet regelen door de bedieningstoets. de airco staat hiervan los lijkt mij. de garage komt met een 280 euro kostende moduulvervanging! ex 2 uur arbeid. is dit aannemelijk?

Geplaatst door

Robby10029 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij wordt er voor de 206 geen los moduul geleverd voor de ventilator met climatecontole,dus zal de complete ventilator moeten worden vervangen als het daar tenminste in zit, en dat zal wel. Of het helemaal 2 uur werk is betwijfel ik maar ik kom daar op terug.

oldtimer 0
badge

17 jaar

Meestal vervangen de garages het complete unit, de aanjagermotor met module omdat de motor nu al een tijdje op de volle snelheid draait en dat kost zo'n 280 euro. Een losse module kost 155 euro, maar is weinig zinvol als de aanjagermotor binnenkort de geest geeft.

Ik meen dat het dashbordkastje gedemonteerd moet worden en wat bekleding en wat bevestigingen in de buurt van de aanjager, en dat maakt het arbeidsloon.

Tja.

Tibor, ik denk dat je er naast zit, bij de 206 zit de ventilatormotor aan de kant van de stuurkolom en die moet weg, ik heb even gekeken in het grote boek van reparatietijden en daar staat 80/100ste uur voor het vervangen inclusief dé en montage van de stuurkolom.Dus meneer van der Hulst doe hier uw voordeel mee.

oldtimer 0
badge

17 jaar

Ik ging uit van een ander Frans model, de Xsara. Daar zit de motor rechts achter het dashbord kastje. Sorry.

De kachelmotor van een 206 is wel @*! te vervangen. Misschien dat ze daarom de uren rekenen.
Ook is een kachelmotor van een 206 bijna niet heel te demonteren vanwege hetzelfde feit. Meestal is het beuken tot ie los is...

The11311 0

17 jaar

The, niemand zei dat het leven makkelijk was, en geen overwinning zonder strijd,aan de finish liggen de prijzen en de tijd die ik genoemd heb is de officiele baremmetijd die een dealer mag berekenen.

oldtimer 0
badge

17 jaar

Mag ik opmaken uit jullie commentaar, dat vervanging van de complete aanjager incl. module noodzakelijk is. Voor het vervangen van slechts de module, moet daarvoor ook alles worden gedemonteerd?
De aanjager blaast niet continue vol gas, soms bij het instellen van een stand gaat het volle bak of niets.

Bij deze wil ik de heren deskundigen bedanken voor het meedenken!! Had natuurlijk gehoopt dat de oplossing wat simpeler en goedkoper zou zijn. 280 euries is geen katte...

Robby10029 0

17 jaar

[quote=oldtimer]The, niemand zei dat het leven makkelijk was, en geen overwinning zonder strijd,aan de finish liggen de prijzen en de tijd die ik genoemd heb is de officiele baremmetijd die een dealer mag berekenen.[/quote]
Ik wou alleen aangeven dat ik wel snap waarom de tijden ruim aangehouden worden. Aan jouw deskundigheid wordt iig niet getwijfeld.
De kachelmoduul zit aan de voet van de kachelmotor vanwege de koeling. Daarom moet de kachelmotor er uit.

The11311 0

17 jaar

Rob volgens mij is er voor deze geen los moduul te leveren,maar,ik kan me vergissen.

oldtimer 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.