auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: Aankoop 106 uit 1993

Bouwjaar: 1993

Ik sta min of meer op het punt om een 106 1.4 diesel aan te schaffen uit 1993 met 157000 km's.
Waar kan ik bij een proefrit het beste op letten, d.w.z. in het geval van een diesel weet ik niet precies wat hoort en niet hoort.
Ik hoop dat er iemand tips heeft, meer op het gebied van het motortje, ophanging en andere 'grotere' problemen.

Geplaatst door

rinco007 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zijn goede autootjes, weinig problemen van bekend.
motortjes zijn oersterk, controleer wel even de km stand.
157.000 is wel weinig voor een dieseltje van 12 jaar oud.

arie549 0
badge

19 jaar

Ik heb er inmiddels een proefrit mee gemaakt, hij rijdt goed. Geen rare dingen naar mijn idee. Verder viel me wel op dat het schakelen zwaar gaat, niet de koppeling, maar de pook.
Kan dat zijn, omdat hij al een tijdje stilstaat? of is dat normaal.
Bij mijn peugeot 306 uit 1993 is de pook juist heel erg soepel.
Moet ik hier aandacht aan besteden of is dit normaal voor zo'n auto.

rinco007 0

19 jaar

kan een kwestie van smeren van het schakelmechanisme zijn.

arie549 0
badge

19 jaar

Draaipunt rechts op het schutbord zit vast. stangen loskoppelen en draaipunt controleren. Als het te zwaar gaat vernieuwen(kan m.i. niet uit elkaar)

T luteijn 0
badge

19 jaar

Kan het komen omdat de auto al een tijdje stilstaat?? Hoe zou ik dat zelf kunnen smeren, of is het verstandig door een garage te laten doen.
Is het een noemenswaardig probleem, of ben ik gewoon gewend aan een soepele pook in mijn 306?

rinco007 0

19 jaar

je kan het proberen te smeren,(eerst kruipolie opspuiten o.i.d.) maar het kwaad is eigenlijk al geschied, de as is roest en dus een beetje uitgezet, hij zal nooit meer dunner worden,hoeveel je hem ook smeert. Het is geen groot probleem,als hij weer meer gaat bewegen wordt hij denk ik wel iets soepeler.De garage kan het best even kijken of dit het probleem is en niet te veel tijd besteden aan het repareren van het onderdeel, beter direkt vernieuwen als ze weten wat het is.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Helemaal geen Peugeot kopen, niets dan ellende, vooral de oudere 106

Empire 0

19 jaar

Heb er welleens in gereden, deze 106 schakelde wel soepel... misschien idd schakelsysteem en verbindingspunten smeren..

MartijnGR 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.